تلفن تماس: ۰۹۱۰۱۶۸۱۱۳۸ - ۰۲۱۸۸۴۵۸۶۱۹

شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ و پنجشنبه تا ۱۲:۳۰

تابلو تبلیغاتی خورشیدی

تابلو تبلیغات خورشیدی

تابلو تبلیغات خورشیدی به نوعی از تابلو تبلیغات خیابانی گفته می شود که انرژی الکتریکی مصرفی پرژکتور های آن از طریق پنل های خورشیدی تامین می شود. از این تابلو ها می توان برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی و نیز مکان هایی که دسترسی به انرژی الکتریکی محدود می باشد استفاده نمود. سیستم الکتریکی این تابلو ها از یک یا چند پنل خورشیدی تشکیل شده است که در طول روز انرژی الکتریکی مورد نیاز تابلو را در باتری خورشیدی ذخیره می کند و در طول شب که نور خورشید در دسترس نمی باشد، انرژی الکتریکی تابلو از طریق باتری های خورشیدی تامین می گردند.

برای تبدیل یک تابلو تبلیغات شهری و بین شهری معمولی به تابلو تبلیغات خورشیدی کافی است تعدادی پرژکتور ترجیحا DC بر روی تابلو نصب شود. سپس یک پکیج کامل خورشیدی به اندازه مصرف پرژکتور ها در طول شبانه روز طراحی و بر روی تابلو تبلیغات نصب می گردد. هر پکیج برق خورشیدی مخصوص تابلو تبلیغات از یک یا چند پنل خورشیدی، یک یا چند باتری خورشیدی، یک شارژکنترلر خورشیدی و در صورت AC بودن درایور پرژکتور ها از یک اینورتر شبه سینوسی نیز استفاده می شود.

به طور معمول پنل های خورشیدی بر روی تابلو تبلیغاتی و به کمک یک استراکچر ساده فلزی به خود تابلو متصل می شوند. در قسمت پایین پنل ها، یک تابلو برق فلزی با بارونی نصب می گردد که سایر تجهیزات مانند باتری، شارژکنترلر و در صورت لزوم اینورتر داخل آن قرار می گیرد.

باتری تابلو تبلیغات خورشیدی

باتری های مورد استفاده در تابلو های تبلیغاتی خورشیدی به طور معمول از جنس سیلد لید اسید خشک از نوع AGM و یا GEL و در برخی کاربرد ها از جنس باتری های لیتیوم انتخاب می شود. تفاوت این باتری ها در طول عمر و ابعاد سیستم می باشد که به طور معمول باتری های AGM در حدود 2 تا 3 سال، باتری های GEL تا 5 سال و باتری های لیتیوم تا 8 سال عمر مفید دارند.

همچنین برای حل مشکل روزهای ابری مکرر، با توجه به منطقه ای که تابلو تبلیغات خورشیدی در آن نصب می شود، تعدادی باتری اضافه نصب می شود تا در صورت ابری بودن هوا، سیستم به مشکل بر نخورد.

پرژکتور های LED جریان مستقیم

زمانی که صحبت از تابلو های تبلیغات خورشیدی می شود، انتظار می رود تا با هزینه نه چندان زیاد و به صرفه یک تابلو تبلیغات معمولی به تابلو تبلیغات خورشیدی تبدیل شود. هر تابلو تبلیغاتی برای کار در شب نیازمند تعدادی پرژکتور می باشد که بهتر است برای کاهش هزینه های پکیج برق خورشیدی از پرژکتور های LED استفاده شود. همچنین برای محاسبه میزان توان پرژکتور مورد نیاز می توان به ازای هر 5 متر مربع یک پرژکتور 40 تا 50 وات انتخاب نمود.

پرژکتور های LED را می توان به دو نوع درایو AC ( جریان متناوب ) و درایو DC ( جریان مستقیم ) تقسیم بندی نمود که در صورت انتخاب پرژکتور های DC علاوه بر کاهش تلفات سیستم، قیمت سیستم نیز به دلیل حذف المان اینورتر تا حدی کاهش پیدا می کند.

تابلو تبلیغات خورشیدی

تابلو تبلیغاتی خورشیدی هوشمند

در این نوع تابلو های تبلیغاتی از یک سیستم کنترلی هوشمند استفاده شده است که با استفاده از آن به راحتی می توان سیستم الکتریکی را کنترل نمود . برای مثال با استفاده از سنسور های نوری و فتوسل می توان تابلو ها را به صورت خودکار روشن و خاموش نمود. همچنین قابلیت کنترل از راه دور این تابلو ها نیز وجود دارد که می توان این امر را به واسطه شبکه موبایل یا اینترنت کشور صورت داد.

گفتنی است تابلو های تبلیغات خورشیدی، تفاوت خاصی با تابلو تبلیغات معمولی ندارند و در صورتی که در حال حاضر از یک تابلو تبلیغات معمولی استفاده می کنید، می توانید با اضافه کردن چند پرژکتور به آنو اضافه کردن یک پکیج برق خورشیدی، تابلو تبلیغات معمولی را به تابلو تبلیغات خورشیدی تبدیل نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو تبلیغات خورشیدی می توانید با کارشناسان سولارنیرو در تماس باشید.

2 نظر برای این نوشته ثبت شده است

  • سلام من زنبور دار هستم واسه چادرم اگه بخوام پنل خورشیدی بگیرم میشه لطف کنین بگید چقدر پنل میخواد یا مبلغش چقدر میشه واسه مصرف 1.دو تا لامپ 25 وات 2.یه تلویزیون 21اینچ ظمنن باطری دارم فقط قیمت پنل رو محبت کنین تشکر

    1. سلام لطفا برای دریافت قیمت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد پکیج های برق خورشیدی با تلفن های دفتر در تماس باشید با تشکر

  • لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید

    پایه پنل خورشیدی
    پست بعدی

    پایه پنل خورشیدی

    عمق دشارژ باتری پنل خورشیدی
    پست قبلی

    عمق دشارژ باتری DOD - باتری پنل خورشیدی

    To Top