تلفن تماس: ۰۹۱۰۱۶۸۱۱۳۸ - ۰۲۱۸۸۴۵۸۶۱۹

شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ و پنجشنبه تا ۱۲:۳۰

کانکس با آبگرمکن خورشیدی

کانکس با آبگرمکن خورشیدی

کانکس با آبگرمکن خورشیدی نوعی از کانکس های سرویس بهداشتی است که بر روی سقف آن یک آبگرمکن خورشیدی به منظور گرم کردن آب با استفاده از انرژی موجود در نور خورشید قرار گرفته است . گفتنی است آبگرمکن های خورشیدی یکی از ارزشمند ترین و اقتصادی ترین تجهیزات مصرفی خورشیدی می باشند که حتی می توان آن ها را بر روی کانکس های ویلایی نیز نصب نمود . برای آشنایی بیشتر با آبگرمکن های خورشیدی و ساختار آن ها می توانید به لینک آبگرمکن خورشیدی از همین سایت مراجعه نمایید .

تولید آب گرم همواره یکی از بزرگترین مشکلات کشور های اروپایی بوده زیرا برای آن نیاز به آبگرمکن های گازی یا برقی که صرف اقتصادی نداشته و در سال های اخیر بسیاری از آن ها به استفاده از آبگرمکن های خورشیدی پرداخته اند . اما در ایران به دلیل فراوانی گاز و ارزان بودن کمتر به استفاده از چنین تجهیزاتی پرداخته می شود . اما در بسیاری از کاربرد ها مانند سرویس های بهداشتی شهری ، کانکس های سرویس بهداشتی و نقاطی که لوله کشی گاز صورت نگرفته ، استفاده از آبگرمکن های خورشیدی بسیار پیشنهاد می شود زیرا تولید آب گرم با استفاده از انرژی الکتریکی به هیچ وجه اقتصادی نمی باشد .

با استفاده از آبگرمکن های خورشیدی ، تولید آب گرم فارغ از هزینه های راه اندازی اولیه کاملا رایگان بوده و آب گرم در تمامی ساعات شبانه روز در دسترس می باشد . لازم به ذکر است از آبگرمکن های خورشیدی حتی می توان در مناطقی که از نور مستقیم خورشیدی بی بهره است نیز استفاده نمود . آب گرم تولید شده در این روش در یک منبع ذخیره می شود که تا 72 ساعت نیز قابل استفاده است . گفتنی است در بسیاری از سیستم های آبگرمکن خورشیدی ، از یک سیستم الکتریکی نیز استفاده می شود تا در برخی مواقع که هوا چندین روز ابری بوده و یا در زمستان های بسیار سد تا مکملی باشد برای گرم کردن آب که به دلیل استفاده به عنوان روشی مکمل ، مصرف برق آن بسیار کمتر از آبگرمکن های برقی می باشد .

کانکس با آبگرمکن خورشیدی و پنل خورشیدی

به کانکس هایی با آبگرمکن و پنل خورشیدی به اصطلاح کانکس خورشیدی گفته می شود زیرا بیشتر انرژی های مورد استفاده را از انرژی های خورشیدی دریافت می نماید . در این کانکس ها انرژی الکتریکی به منظور روشنایی و راه اندازی تجهیزات الکتریکی از پنل های خورشیدی و انرژی گرمایی برای گرم کردن آب و سایر نیاز های گرمایشی از آبگرمکن های خورشیدی تامین می گردد .

کانکس های خورشیدی می توانند از نوع کانکس سرویس بهداشتی باشند و یا اینکه از نوع کانکس های ویلایی که در هر دو مورد پنل و آبگرمکن خورشیدی و پنل خورشیدی بر روی سقف کانکس نصب می گردند . همچنین در برخی شرایط به دلیل کوچک بودن فضای سطح کانکس ها ، تعدادی از پنل های خورشیدی یا کلکتور آبگرمکن های خورشیدی بر روی پایه و استراکچر در فضایی مجزا از سقف کانکس نصب می گردند .

تجهیزات گرمایشی کانکس با آبگرمکن خورشیدی

آب گرم شده در منبع آبگرمکن های خورشیدی را می توان علاوه بر استفاده در سرویس بهداشتی ، در فرایند گرمایشی فضای درون کانکس نیز استفاده نمود . با عبور آب گرم از درون رادیاتور های فلزی قرار گرفته در درون کانکس ، تبادل دما بین رادیاتور و محیط صورت می گیرد و دمای محیط افزایش می یابد . گفتنی است برای این کار نیاز به منبع آب گرم مجزا و نیز تجهیزات سیستم گرمایشی است که به صورت مجزا از آبگرمکن خورشیدی ارائه می شود .

 

لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید

سیستم روشنایی خورشیدی
پست بعدی

سیستم روشنایی خورشیدی

کانکس با پنل خورشیدی
پست قبلی

کانکس با برق خورشیدی

To Top