تلفن تماس: ۰۹۱۰۱۶۸۱۱۳۸ - ۰۲۱۸۸۴۵۸۶۱۹

شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ و پنجشنبه تا ۱۲:۳۰

کنترل سیستم روشنایی فضای باز

روشنایی خورشیدی

به طور معمول سیستم های روشنایی به کار رفته در فضای باز ، مانند سیستم روشنایی باغ ، ویلا ، فضای سبز و … نیازمند یک کنترل کننده هوشمند می باشند که در زمان مشخص آن ها را روشن و یا خاموش نماید . همچنین برخی از این سیستم ها انرژی خود را از پنل های خورشیدی دریافت می نمایند که نیاز است فرایند شارژ و نحوه عملکرد آن مورد برسی قرار بگیرد .

یک کنترل کننده سیستم روشنایی خورشیدی ابزاری است که به کمک آن می توان علاوه بر لامپ ها و پنل های خورشیدی ، تجهیزات الکتریکی را نیز به کمک آن کنترل نمود . این کنترل کننده ها از راه دور نیز قابل دسترسی می باشند و با استفاده از شبکه اینترنت و شبکه موبایل مانند SMS نیز آن ها را کنترل نمود . به عنوان مثال یک کاربر می خواهد سیستم روشنایی به کار رفته در ویلا را از مسافت دور کنترل نماید . برای همین وارد اینترنت می شود و با رجوع به پنل در نظر گرفته شده از وضعیت روشن یا خاموش بودن آن ها مطلع می گردد . همچنین با استفاده از فرمان های مشخص ، می تواند وضعیت آن را تغییر دهد .

از دیگر روش های کنترلی می توان به استفاده از ریموت کنترلر ها اشاره نمود که می توان با استفاده از امواج رادیویی و به صورت بی سیم سیستم روشنایی را کنترل نمود . از معایب اصلی این روش برد پایین ریموت کنترل ها می باشد که می توانند حداکثر تا 100 متر و در ریموت کنترلر های برد بالا 1000 متر را پوشش دهند .

لازم به ذکر است استفاده از تجهیزات کنترلی محدود به سیستم های روشنایی خورشیدی نبوده و می توان از آن ها در کنترل وسایل الکتریکی و الکترونیکی نیز استفاده نمود . برای مثال در صورت استفاده از سیستم برق خورشیدی و نصب یک کنترلر بر روی آن ، تمامی عملیات روشن و خاموش کردن وسایل الکتریکی به صورت بی سیم و از راه دور کنترل می شود .

سنسور در سیستم کنترل روشنایی خورشیدی

سنسور ها یکی از مهم ترین اجزای یک سیستم کنترل روشنایی خورشیدی می باشند که با حس کردن و اندازه گیری پارامتر های محیطی مانند شدت نور ، صوت ، رطوبت و دما به کنترل کننده فرمان های مشخص می دهند . برای مثال می توان با نصب یک فوتوسل ( سنسور نور ) بر روی یک سیستم کنترل روشنایی خورشیدی ، با کم شدن نور محیط به صورت خودکار لامپ ها را روشن نمود .

همچنین ممکن است بخواهیم شدت نور لامپ ها با کاهش روشنایی طبیعی محیط افزایش یابد که در این صورت نیز با یک برنامه ریزی مشخص این کار صورت خواهد گرفت . از دیگر سنسور های مهم ، سنسور حرکتی می باشد که با دارا بودن چشمی در صورت حرکت یک شخص از جلوی چنین سنسوری ، سیستم روشنایی فعال می گردد . از این سنسور برای صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین کنترل خودکار سیستم استفاده می شود . به این صورت که تا زمانی که شخصی در محیط مشخص قرار نگرفته باشد لامپ ها خاموش و در صورت وارد شدن به محیط لامپ ها روشن می گردد و به این صورت با کاهش زمان روشن بودن بی دلیل لامپ ها در مصرف برق صرفه جویی می شود .

برای آشنایی با سیستم های روشنایی خورشیدی می توانید به لینک سیستم روشنایی و برق خورشیدی از همین سایت مراجعه نمایید .

 

لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید

باتری پنل خورشیدی
پست بعدی

باتری پنل خورشیدی

سیستم روشنایی خورشیدی
پست قبلی

سیستم روشنایی خورشیدی

To Top