تلفن تماس: ۰۹۱۰۱۶۸۱۱۳۸ - ۰۲۱۸۸۴۵۸۶۱۹

شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ و پنجشنبه تا ۱۲:۳۰

روش محاسبه ظرفیت باتری پنل خورشیدی

طراحی باتری پنل خورشیدی

باتری ها نقش بسیار مهمی را در کنار پنل خورشیدی و در سیستم های برق خورشیدی بازی می کنند و به همین دلیل بخش اصلی هزینه ها را می توان به آن ها نسبت داد . در هر پکیج برق خورشیدی ، پنل خورشیدی وظیفه تولید انرژی الکتریکی را بر عهده دارد و از طرفی درصد بیشتری از طول روز به دلیل نبود نور خورشید ، پنل ها توان تولید انرژی الکتریکی را نداشته و در نتیجه باتری پنل خورشیدی ، انرژی را برای مصارف در این ساعات ذخیره سازی می کنند .

همچنین در روز هایی که هوا ابری است ، راندمان پنل ها به شدت کاهش می یابد و در اصل این باتری است که انرژی مصرفی را به سیستم اعمال می کند . برای طراحی چنین سیستم هایی نیاز است تا از باتری ها اضافی نیز در ساختار پکیج برق خورشیدی استفاده نمود .

در ادامه این مقاله قصد داریم به روش ها و نکات مهم در طراحی باتری سیستم برق خورشیدی بپردازیم که در این راه نیاز است تا ابتدا با انواع باتری های موجود و مورد استفاده در سیستم ها برق خورشیدی آشنا شوید و برای این کار می توانید به مقاله باتری پکیج برق خورشیدی از همین سایت مراجعه نمایید .

طراحی باتری پکیج برق خورشیدی

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد ، هر سیستم برق خورشیدی ، شامل مجموعه ای از باتری ها می باشد که می توانند انرژی مورد نیاز سیستم در ساعاتی که پنل توان تولید انرژی از نور خورشیدی را ندارد ، به سیستم برقی اعمال نمایند . هر باتری دارای ظرفیت مشخص و نیز ولتاژ مشخصی می باشد که این دو پارامتر را می توان مهم ترین پارامتر های یک باتری در فرایند طراحی در نظر گرفت .

ظرفیت هر باتری به واحد آمپر ساعت ( Ah ) مشخص می شود که بیانگر میزان جریانی است که باتری می تواند در طول یک ساعت به بار اعمال نماید تا ظرفیت آن تمام شود . برای مثال در صورتی که از یک باتری 100 آمپر ساعت ، جریان 100 آمپر را دریافت نماییم ، انرژی ذخیره شده در باتری پس از گذشت یک ساعت تمام می شود و می بایست دوباره آن را شارژ نمود . در صورتی که جریان کشیده شده از باتری کاهش یابد ، انرژی ذخیره شده دیر تر تمام می شود . برای مثال اگر از همان باتری 100 آمپر ساعت جریانی معادل 50 آمپر کشیده شود ، باتری در حدود دو ساعت جریان دهی می کند . ناگفته نماند که این رابطه به صورتی خطی نبوده و اعداد با تقریب ذکر شده اند .

در هر سیستم برق خورشیدی چالش هایی در روند اندازه گیری ظرفیت باتری مورد نیاز وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به نکات زیر اشاره نمود :
1 – عمر باتری های مورد استفاده
2 – قابلیت جریان دهی در روز های ابری
3 – شارژ مجدد باتری ها

عمر باتری ها پکیج برق خورشیدی

عمر باتری ها در یک سیستم برق خورشیدی از اهمیت بالایی برخوردار است و به نوعی راندمان سیستم را مشخص می نماید . از مهم ترین پارامتر های عمر باتری می توان به نوع باتری و نیز روش استفاده از آن اشاره کرد که منظور از نوع باتری ، ساختار داخلی آن و برند تولید کننده آن می باشد . منظور از روش استفاده از آن نیز رعایت پارامتر مهمی به نام عمق دشارژ می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آن می توانید به مقاله عمق دشارژ باتری خورشیدی از همین سایت مراجعه نمایید .

باتری های از لحاظ ساختار داخلی دارای مدل های متنوعی می باشند که هر کدام از آن ها در کاربردی مشخص مورد استفاده قرار می گیرند . براثی مثال در سیستم برق خورشیدی ، به طور معمول از سه نوع باتری خشک  ( Seald Leed Acid ) ، لیتیوم ( Li-Ion ) و Gel ( باتری خورشیدی ) استفاده می شود که نوع اول عمر کمتری نسبت به نوع دیگر دارد اما قیمت آن بسیار پایین تر می باشد . برای افزایش طول عمر باتری های پنل خورشیدی ، به طور معمول از باتری های Gel استفاده می شود که این باتری ها از عمق دشارژ خوبی برخوردارند .

همچنین عمق دشارژ پارامتری مهم بوده که در باتری های خشک ، به طور معمول 60 درصد در نظر گرفته می شود تا باتری چیزی در حدود 2 تا 3 سال عمر مفید داشته باشد . برای مثال در صورتی که باتری معادل 100 آمپر ساعت نیاز داشته باشیم ، با رعایت عمق دشارژ 60 درصد ، به باتری با ظرفیت حدودا 170 آمپر ساعت نیاز می باشد .

قابلیت جریان دهی در روز های ابری

برخی از روز های سال ، هوا ابری بوده و پنل خورشیدی راندمان مناسبی در فرایند شارژ باتری ها را از خود نشان نمی دهد . برای این کار به طور معمول تعداد روز های متوالی که هوا ممکن است ابری باشد محاسبه شده و در ظرفیت باتری ها ضرب می گردد . برای مثال در صورتی که در پکیج برق خورشیدی به حداکثر 1000 آمپر ساعت باتری نیاز داشته باشیم و حاکثر سه روز متوالی هوا ابری باشد ، در بهترین حالت ظرفیت باتری 3 برابر یعنی 3000 آمپر ساعت در نظر گرفته می شود . اما این کار موجب افزایش هزینه ها می شود و بسیاری از طراحان این عدد را 2 یا 1.5 در نظر می گیرند .

شارژ باتری پنل خورشیدی

بسته به نوع باتری و شرکت سازنده آن ، ضریب جریان شارژ باتری مشخص می گردد که برای باتری های خشک ، این عدد در حدود 0.1 می باشد . برای محاسبه جریان شارژ باتری کافی است این ضریب را در ظرفیت باتری ضرب نماییم . برای مثال در یک باتری 100 آمپر ساعت ، به جریان شارژی معادل 10 آمپر نیاز است تا باتری در مدت زمان 10 ساعت شارژ گردد .

10 ساعت زمان زیادی بوده و پنل های خورشیدی که حداکثر توانایی جریان دهی 6 ساعت در روز را دارند ، نمی توانند باتری ها را شارژ نمایند . اما از طرفی این رو هم در نظر گرفتیم که باتری ها در زمان دشارژ ، تا حد مشخصی که همان عمق دشارژ می باشد تخلیه می شوند . بنابر این می توان شارژ سریع تر را از باتری ها انتظار داشت . باری مثال در صورت استفاده از یک پکیج باتری 500 آمپر ساعت و رعایت عمق دشارژ 60 درصد ، انرژی معادل 300 آمپر ساعت از باتری تخلیه می شود و با ضرب عدد 0.1 در 500 آمپر ساعت ، جریانی معادل 50 آمپر بدست می آید و از تقسیم عدد 300 بر 50 ، زمان مورد نیاز برای شارژ باتری 6 ساعت بدست می آید . برای کاهش این زمان می توانیم ظرفیت کل باتری ها را مجدد افزایش دهیم .

با توجه به مطالب گفته شده ، در ادامه قصد داریم به یک مثال از طراحی پکیج باتری یک سیستم برق خورشیدی بپردازیم . فرض کنید یک ویلا شامل تجهیزاتی الکتریکی زیر باشد :

1 – یخچال LG با مصرف انرژی 500kWh / Year
2 – در مجموع 100 وات مصرف روشنایی لامپ های LED
3 – تلوزیون LCD با توان مصرفی 145 وات
4 – تجهیزات جانبی تلوزیون در حدود 150 وات
5 – سایر تجهیزات الکتریکی 300 وات

همچنین برای انجام محاسبات لازم است تا بدانیم هر کدام از وسایل مورد نظر در طول روز چقدر انرژی مصرف می کندد که برای این کار لازم است تا میزان ساعت استفاده از آن ها را مشخص نماییم . برای این کار میزان ساعات مصرف تمامی آن ها حدود 8 ساعت در نظر گرفته می شود . لازم به ذکر است برای محاسبه انرژی مصرفی یخچال در روز ، کافی است تا میزان انرژی مصرفی آن در طول یک سال را بر عدد 365 تقسیم نمود . بنابر این مصرف انرژی هر کدام از وسایل فوق به صورت زیر می باشد :

1 – یخچال LG با مصرف انرژی 1400 وات ساعت در روز
2 – روشنایی در حدود 800 وات ساعت در روز
3 – تلوزیون LCD در حدود 1160 وات ساعت در روز
4 – تجهیزات جانبی تلوزیون 1200 وات ساعت در روز
5 – سایر تجهیزات الکتریکی 2400 وات ساعت در روز

بنابر این مجموع انرژی الکتریکی مصرفی در طول روز برابر 7000 وات ساعت یا همان 7 کیلو وات ساعت است که بخشی از آن را می توان از پنل و بخش دیگری را از باتری ها دریافت نمود اما برای اینکار نیاز به برسی دقیق عملکرد تجهیزات بوده ، بنابر این در این مثال تمام انرژی مصرفی را بر روی باتری در نظر می گیریم . حال با تقسیم کل انرژی مصرفی بر ولتاژ باتری میزان ظرفیت باتری نیز مشخص می شود که در این مثال ولتاژ باتری را 12 ولت در نظر می گیریم . ظرفیت محاسبه شده تقریبا برابر با 600 آمپر ساعت بوده که برای دستیابی به مقدار نهایی کافی است تا این عدد را بر 0.6 که همان عمق دشارژ مناسب برای باتری است تقسیم نماییم . حاصل این محاسبه چیزی در حدود 1000 آمپر ساعت است .

برای تهیه این ظرفیت می توان از 10 باتری 100 آمپر ساعت استفاده نمود و آن ها را به صورت موازی با یکدیگر قرار داد . همچنین همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد با ضرب عدد 0.1 در ظرفیت ، جریان مورد نیاز برای شارژ باتری نیز مشخص می شود که در اینجا عدد 0.1 در 1000 آمپر ساعت ضرب می شود زیرا این میزان از ظرفیت باتری مورد استفاده قرار می گیرد . بنابر این در این مثال نیاز به جریانی معادل 100 آمپر است که در این صورت 6 ساعت طول می کشد تا باتری ها شارژ شوند . با توجه به جریان 100 آمپر ، می بایست از کنترل شارژ 100 آمپر نیز استفاده گردد .

لازم به ذکر است که در هیچ نقطه از کشور متوسط ساعات جریان دهی پنل خورشیدی ، برابر 6 ساعت نبوده و در نتیجه باتری ها کامل شارژ نمی شوند . برای کاهش این ساعت و نیز افزایش قدرت جریان دهی در روز های ابری مکرر ، ظرفیت کل در عدد 1.5 ضرب می گردد که با این کار علاوه بر کاهش مدت زمان شارژ ، عمر باتری ها نیز افزایش می یابد .

در این صورت نیاز به 1500 آمپر ساعت ظرفیت باتری ،  شارژ کنترلر 150 آمپر شارژ 4 ساعت می باشد که می توان از 10 باتری 150 آمپر ساعت خشک استفاده نمود . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پکیج برق خورشیدی و تجهیزات مرتبط با آن ، می توانید به صفحه اصلی سایت سولار نیرو مراجعه نمایید . همچنین برای سفارش تجهیزات خورشیدی با تلفن های شرکت تماس حاصل فرمایید .

161 نظر برای این نوشته ثبت شده است

  • درود من یه سیستم نصب کردم 6عدد پنل 450 وات یه سانورتر 3600هوشمند 6 عدد باتری 100 آمپر 12 ولت که دوتا دوتا باهم سری شدن یعنی 24 میشن مصرفی خونه هم یه یخچال با تقریبا 800 وات روشنایی این سیستم دو یا سه ساعت در شب خاموش میشه مشکل از کجاست راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. درود بر شما
      مشکل می تونه از قطعات نیروگاه باشه یا مقدار مصرف الکتریکی شما. برای راهنمایی بهتر باید اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدید که برای این کار می تونید با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید

  • یک کولر آبی کوچک و ۳۰۰ وات مصرف روشنایی میخوام کولر باید ۱۵ ساعت حداقل کار کنه چه سیستمی ببندم بهم کار میده؟

    1. درود بر شما
      برای طراحی این سیستم برق خورشیدی نیاز به اطلاعات بیشتری داریم. لطفا با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید تا برای شما یه سیستم خورشیدی خوب متناسب با نیازتون طراحی کنند

  • سلام.برای دوعع باطری 100آمپر چه میزان پنل خورشیدی باید تهیه کنیم تا باطری ها در زمستان هم شارژ بشوند

    1. درود بر شما
      بهتره از پنل خورشیدی رنج ۲۸۰ وات تا ۴۰۰ وات استفاده بشه. در جایی که تابش خوب با زاویه مناسب دارید باید توان پنل حداقل به ۲۸۰ وات نزدیک شود و برای سقف های شیروانی با جهت و زاویه نا مناسب بهتره از پنل با توان بالاتر استفاده بشه. این نکته رو توجه کنید که استفاده از پنل خورشیدی با توان بالاتر می تونه موجب آسیب به باتری شما بشه

  • سلام وقت بخیر من ی سیستم خورشیدی دارم که دوتا باطری ۲۰۰ امپر خودرو گزاشتم و دوتا پنل ۳۳۰ تابان برای شارژ کردن وسایل مصرفیم روشنایی جمعا ۲۵۰ تا ۳۰۰ وات میشه یخچال و پمپ آب نیم اسب و گاهی اوقات از تلویزیون استفاده میکنم الان میخام ۴ تا باطری خورشیدی ۱۰۰ امپر بزارم آیا با پنل هایی که دارم باطری ها شارژ میشن و برق مصرفی من را تامین میکنه یا باید پنل هم اضافه کنم؟ ممنون از راهنماییتون

    1. درود بر شما
      اگر قصد دارید به جای ۲ باتری ۲۰۰ آمپر ساعت از ۴ باتری ۱۰۰ آمپر ساعت استفاده کنید که تفاوتی بین این دو حالت وجود نداره اما اگر قصد دارید ۴ باتری ۱۰۰ آمپر ساعت به سیستم اضافه کنید باید مقدار توان پنل خورشیدی نیز افزایش پیدا کنه که برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنم با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید.

  • با سلام و درود فراوان من دو تا پنل ۳۳۰ وات با نام پاک اتیه و یک کنترل شارژ ۳۰ امپرpwm و دوتا باتری ۱۰۰ امپر ژل سپاهان دارم و نزدیک به ۱۸۰ تا ۲۰۰ وات فقط در شب نیاز به نور دارم که با ۴ تا نور افکن ۱۲ ولت ۵۰ وات،به صورت اتوماتیک با فتوسل تقریبا الان که زمستونه از ساعت ۴ بعدازظهر روشن میشه و تا خود ساعت ۸ صبح روشنه... حالا سوالم اینه من توی هر ده روز ۴۸ ساعت یک یخچال ۱۲ ولت با مصرف ۶۸ وات ۶ امپر و یک بخاری ژاپنی با مصرف ۳۷ وات ۳ امپر را لازم دارم و روزی که از این دو قلم یعنی یخچال و بخاری استفاده میکنم به هیچ عنوان از نور افکن ها استفاده نمیکنم ؛شب اول بخاری و یخچال درست کار میکنن ولی از شب دوم ساعت ۲ شب اول یخچال شروع میکنه به استارت خوردن و بعد یکساعت بخاری یعنی دقیقا بعد ۸ ساعت کار !؟ روی کنترل شارژ ۴ تا لامپ میزان شارژ باتری ها هست که هیچ موقع ۴ تا لامپ روشن نمیشه همیشه سه لامپ روشن میشه ؟ در ضمن در طول روز اول هیچ وسیله ای به برق نیست و سه لامپ کنترل شارژ روشن میشود و در طول روز دوم فقط یخچال روشنه که فقط اون روز دوتا لامپ کنترل شارژ روشن میشود ... مشکل این سیستم در کجا هست؟ ممنون از پاسخگویی و وقتی که برای این متن طولانی میزارین

    1. درود بر شما
      چه زمانی که از پرژکتور استفاده می کنید و چه زمانی که از یخچال و بخاری استفاده می کنید، ظرفیت باتری بسیار کمتر از مقدار مصرف شما است و شما باتری رو بیش از ظرفیت مجاز تخلیه می کنید. از طرفی مقدار توان پنل خورشیدی بسیار بیشتر از باتری ها هست و موجب خراب شدن آن ها می شود. استفاده از شارژکنترلر PWM نیز برای پنل های توان بالا می تواند موجب خراب شدن باتری شود. به دلیل وجود مشکلات زیاد در سیستم لطفا با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید تا با پیشنهاد چند تست، سیستم شما رو عیب یابی نمایند.

  • سلام وقتتون بخیر ایا با دوتا پنل خورشیدی ۳۳۰ برند تابان میشه ۴۰۰ امپر باطری را شارژ کامل کرد دوعدد باطری ۲۰۰ امپر خورشیدی

  • سلام . برای باغ سیستم دزد گیر میخوام نصب کنم که یه بیم خطی با مصرف 120 میلی امپر ساعت و سیستم تلفن کننده هم در حالت استندبای 25 میلی امپر و حالت کار 100 میلی امپر مصرف داره برای این سیستم یه چه پنل باتری و شارژکنترلر نیاز دارم . ؟ ممنون

    1. درود بر شما اطلاعات مصرف کننده بسیار دقیق و عالی هست. اگر ولتاژ مصرفی 12 ولت باشه شما به یک باتری 7.5 آمپر ساعت و یک پنل خورشیدی 20 وات جهت شارژ باتری نیاز دارید. همچنین یک شارژکنترلر 5 آمپر PWM برای تطبیق پنل و باتری مورد نیاز است. با توجه به اینکه سیستم DC با ولتاژ 12 ولت هست، نیازی به استفاده از اینورتر برای تبدیل برق باتری به برق 220 ولت نیست.

  • سلام و درود من ۴ تا پنل ۳۳۰ وات و یک سانورتر ۵.۵ kw و ۴ باطری ۱۰۰ آمپر ۱۲ ولت دارم همه سیستم جدید و صفر می باشد با مصرف ۱ آمپر دقیق نه کم نه زیاد باید چند ساعت برق خاموش نشود

    1. درود بر شما حداکثر می تونه 20 ساعت پاسخگو باشه اما بهتره باتری ها کامل تخلیه نشن و حداکثر 10 ساعت استفاده بشه

  • سلام خسته نباشید ایا می‌توان از برقی که مبدل اینورتر تولید شده دباره با یک شارژر باطری همان باطری که برق تولید می‌کند را شارژ کرد ممنون

    1. درود بر شما بله این کار ممکنه. در اصل یک حلقه تولید و مصرف به وجود می یاد اما جز هدر دادن انرژی کاربردی نداره. فرض کنید باتری یه انرژی داخل خودش ذخیره داره و اینورتر به عنوان مبدل ولتاژ رو تغییر می ده. حالا شما این انرژی رو از باتری دریافت و مجدد در اختیار باتری قرار می دید. در این میان هم اینورتر و هم شارژر باتری دارای تلفات حرارتی هستن و ممکنه 10 تا 20 درصد از انرژی به صورت حرارت در خودشون تلف کنند. شما در این حلقه انرژی از باتری رو دریافت می کنید و به صورت خرد خرد در اینورتر و شارژر تبدیل به گرما می کنید. این وسط انرژی الکتریکی باقی نمی مونه که در اختیار مصرف کننده باشه.

  • سلام خسته نباشید من ۵ عدد پنل 280وات پلی کریستال دارم ک بصورت موازی وصل شدن و یک سانورتر ۳کیلو وات ک ورودی ولتاژ باطری ۲۴ ولت میباشد،مصرف کننده های منم یه کولر ابی و یک یخچال ۱۲ولت خورشیدی میباشد و ۳عدد لامپ ،الان من باطری نو خریداری کردم ولی مشکل من اینه ک از ولتاژ باطری های من کم میشه در طول شب ک بخام استفاده کنم و بهمین خاطر دستگاه شروع ب الارم زدن میکنه میخواستم ببینم علت در چیه ک بجای اینکه از امپر ساعت باطری استفاده کنیم از ولتاژ باطری کم میشود و باعث خرابی باطری میشود،و اینکه من شب فقط یخچال ۱۲ولت هم فقط کار میکنه و هیچ مصرف کننده ای دیگه ای ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. درود بر شما اگر باتری های شما به درستی شارژ بشن و این مشکل برقرار باشه احتمالا باتری ها مشکل دار هست و باید به گارانتی ارجاع بشه اما بعضی وقتا می تونه مشکل از شارژ ناقص باشه که باتری ها در طول شب قادر به تامین ولتاژ نیستن. برای کسب راهنمایی بهتر می تونید با کارشناسان ما در سولارنیرو به صورت تلفنی صحبت کنید.

  • سلام من ۲۵ پنل خورشیدی ۲۵۵ وات با انورتر ۵.۵ کیلو وات دارم میخوام از سولر فقط از طرف روز استفاده کنم اما با روشن شدن واترپمپ آبی ویا یخچال، انورتر مکرراً خاموش میشود.آیا یک باطری ۲۰۰ ah برای پشتیبانی وسایل برقی با ولتاژ بلند کافی است یا خیر؟ نا گفته نماند از سولر فقط از طرف روز استفاده میشود.

    1. درود بر شما اینورتر شما احتمالا امکان تامین انرژی خروجی به صورت مستقیم از پنل رو نداره و باتری زیر بار قرار می گیره. به دلیل کم بودن ظرفیت باتری برای بار خروجی، اینورتر قطع می کنه. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید.

    1. درود بر شما یه باتری نباید تو سیکل دشارژ (تخلیه باتری) کامل تخلیه بشه و باید مقداری از ظرفیت باتری در هر بار استفاده از اون باقی بمونه. اینکه چند درصد از ظرفیت باتری در هر بار استفاده تخلیه بشه رو عمق دشارژ می گن و هر چی کمتر باشه طول عمر باتری افزایش پیدا می کنه. مثلا باتری های اسیدی ایرانی باید 50 درصدش در یک سیکل مصرف تخلیه بشه که عمق دشارژ 50 درصد می شه. به عنوان مثال یه باتری 100 آمپر ساعت رو در نظر بگیرید. اگر 40 آمپر ساعت در هر روز مورد استفاده قرار بگیره و روز بعد باتری شارژ بشه، عمق دشارژ 40 درصد است.

  • سلام درود برای نصب مداربسته و رادیو تقریبا 120وات نیاز دارم امکانش هست راهنمایی کنید پنل چند وات و باطری چند آمپر استفاده کنم در ضمن یک روز بکاپ هم می‌خوام .

    1. درود بر شما برای سیستمی با ۱۲۰ وات توان مصرفی در ۲۴ ساعت نیاز به نزدیک به ۳ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی نیاز داریم. برای تامین این مقدار انرژی در طول یک شبانه روز با یک روز بکاپ باید از ۶ باتری ۱۰۰ آمپر ساعت استفاده کنید به همراه حداقل ۹۰۰ وات پنل خورشیدی که باتری ها رو در طول روز شارژ کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

  • سلام واسه روشن کردن کولر دستی کوچیک روزی ۵ ساعت وتلویزیون روزی ۵ ساعت. لامپ کم مصرف ۵ عدد ۵۰ وات. چه پنل چند تا باتری. و چه شارژ کنترل لازمه مرسی

    1. درود بر شما معمولا برای این سیستم از 4 عدد باتری 100 آمپر ساعت 12 ولت و 2 عدد پنل خورشیدی 290 تا 330 وات استفاده می شود. برای دریافت راهنمایی در مورد انتخاب قطعات می توانید با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید. همچنین بهتر است از لامپ با توان کمتر استفاده نمایید.

  • سلام با چهارتا پنل ۳۹۰ وات و سانورتر ۳.۵kw ،چهارتا باتری ۱۰۰ امپر یه یخچال و دو سه تا لامپ روشنه بعضی شبا پنکه روشن میکنم ، بعد از دو سه ساعت ، دستگاه آلارم میده و بعدش هم دستگاه کامل خاموش میشه یعنی پنکه باعث میشه باتری خالی بشه؟

    1. درود بر شما
      دو تا احتمال وجود داره اول اینکه پنکه شما مصرف بالایی داره و باید از پنکه ضعیف تر استفاده کنید. دوم اینکه باتری های شما ضعیف شدن که با گذشت زمانی حدود ۲ تا ۳ سال از زمان راه اندازی سیستم امری طبیعی هست

  • سلام من سه تا پنل خورشیدی ۱۵۰وات دارم و دوتا باطری صد آمپر ویک اینورتر تمام سینوسی۱۵۰۰ویه کنترل شارژ ۳۰واتی آیا سه تا پنل ۱۵۰دوتا باطری رو کامل شارژ میکنه

    1. درود بر شما بله کاملا متناسب هستند. برای شارژ ۲ تا باتری ۱۰۰ آمپر ساعت شما نیاز به ۲۵۰ تا ۳۳۰ وات پنل خورشیدی دارید.

  • سلام دوتا سولر 150 دارم و یه باتری 100، شارژ کنترلر هم دارم، میخواستم بدونم چه عددی روی نمایشگر نشون میده شارژ باتریم تکمیله؟ روی نمایشگر کنترلر عکس سولر هس که input نوشته، پایینشم عکس باتریه و یه عددی هس موقع شارژ شدن زیاد میشه، الانم 13.2 هس، میخواستم بدونم به چه عددی که برسه یعنی شارژ باتری تکمیله (ببخشید متن طولانی شد و ممنون بابت پاسخگویی)

    1. درود بر شما معمولا شارژکنترلر های LCD دار یه نمایشگر باتری دارن که داخلش مثل باتری موبایل یه تعداد خط هست و هرچی باتری بیشتر شارژ می شه تعداد خط ها زیاد تر می شه. بعضی وقت ها ممکنه مقدار شارژ با درصد نمایش داده بشه که بعد از عدد شارژ علامت ٪ قرار می گیره. خیلی به درصد شارژ باتری توجه نکنید چون بیشتر باتری های موجود مناسب برق خورشیدی نیستن و عدد نشان داده شده روی شارژکنترلر به صورت تقریبی ظرفیت باتری رو نشون می ده و برای فهمیدن ظرفیت واقعی و عملکرد درست سیستم باید تست بگیرید که سیستم توانایی تامین برق مصرف کننده ها رو در ساعات مورد نظر دارد یا نه

  • باسلام با ۴باطری ۱۲ ولت ۱۰۰ آمپر ودوصفحه سولار واینورتر با ۴ عددلامپ چه وسایلی دیگه میتونم استفاده کنم اگه مصرف روشنایی تا ۱۰۰ وات باشدآیا میشه یخچال وتلویزیون هم استفاده کرد.چه یخچالی میشه استفاده کرد.درضمن مجموع ۴باطری ۱۲ وات ۱۰۰ آمپر چند وات میشه.ممنون از پاسخگویی واضح شما

    1. درود بر شما سیستم های شامل ۴ باتری ۱۰۰ آمپر رو معمولا برای مصارف لامپ و تلویزیون و یخچال استفاده می کنند. به طور معمول ۸ عدد لامپ ۱۵ واتی، تلویزیون LCD و یه یخچال ۹ تا ۱۲ فوت هتلی. سیستم های خورشیدی همانند موتور برق بر اساس وات طبقه بندی نمی شن متاسفانه که بتونم عدد کاربردی رو بهتون اعلام کنم

  • سلام وقت بخیر ممنونم از وقتی که برا جواب دهی سوالات میزاین ی پنل ۸۰وات دارم وی باتری سیل اسید یوپی اس ۴۲آمپر. کنترل شارژ ندارم میخواستم بدونم چقدر زمان لازم هست تا باتری به طور کامل شارژ بشه و درضمن از این باتری فقط شب ها از سه عدد چراغ ال ای دی خطی ۱۲ولتی یک متری برای روشنایی استفاده میشه ، ممنون میشم جواب بدین

    1. درود بر شما باید از شارژکنترلر حتما استفاده کنید، چون باعث افزایش عمر باتری و عملکرد بهتر سیستم می شه. یه پنل ۸۰ وات می تونه در طول یک روز آفتابی باتری شما رو در بازه ۵۰ تا ۷۰ درصد شارژ کنه که پنل مناسبی هم هست چون باتری نباید کامل تخلیه بشه و همیشه ظرفیتی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ذخیره داشته باشه. اگر ریسه های شما ۹ واتی باشن، بهتره هر سه تا ریسه رو در طول شب بیشتر از ۹ تا ۱۰ ساعت روشن نکنید تا باتری شما کامل تخلیه نشود و عمر بالاتری داشته باشد.

  • سلام یک سوال چطور یک سولر ۳۰۰ و سولر ۱۵۰ را با برق دوازده به دوتا باتری یکی ۲۰۰ و یکی ۱۵۰ وصل کنیم؟؟؟؟؟؟ هر چه زود تر جواب دهید لطفاً

    1. درود بر شما متاسفانه این کار از لحاظ فنی درست نیست. برای دریافت مشاوره بهتر لطفا با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید

  • با سلام لطفاً اگه میشه بفرمایید برای مصارف باغ تقریبا 1300وات مصرف کننده موتوری واهمی آیا یک پنل 300واتی و3باتری 12ولتی 100آمپر تا چند ساعت میتون جوابگو باشه ودر چند ساعت باتریها شارژ میشوند بصورت تقریبی مصرف 500پات دائمی ممکنه داشته باشم مرسی

    1. درود بر شما برای برای طراحی سیستم نیاز به اطلاعات دقیق تری داریم. لطفا با کارشناسان ما در سولارنیرو به صورت تلفنی در تماس باشید

  • سلام.وقت بخیر. برای استفاده از یک یخچال DCکه ۱۰۰ وات مصرف داره از چه باتری و پنلی باید استفاده کرد؟

    1. درود بر شما به طور معمول کمپرسور یخچال بین ۸ تا ۱۰ ساعت در روز روشن هست. یخچال های DC زمان بیشتری روشن هستن و برای طراحی دقیق بهتره ۱۲ ساعت در نظر گرفته بشه که می شه ۱۲۰۰ وات ساعت مصرف در یک شبانه روز که می تونید از ۲ عدد باتری ۱۰۰ آمپر ساعت و یک عدد پنل ۲۷۰ تا ۳۳۰ وات استفاده کنید

  • سلام وقت بخیر سوال اصلی. اگر مدتی هیچ استفده ای نشود باشارژ. زیادی به تجهیزات آسیب نمی رسه ؟؟

    1. درود بر شما اگر منظورتون باتری هست، شما می تونید باتری رو زیر شارژ بزارید و مدت زیادی ازش استفاده نکنید. اما اگر باتری زیر شارژ نباشه و دراز مدت استفاده نشه، ممکنه ولتاژش افت کنه و به اصطلاح باتری بخوابه

  • سلام وقت بخیر ۴۵۵ وات پنل اینورتر ۶۰۰ وات ۲۴ ولت شارژکنترلر ۲۰ آمپر دارم چندآمپر باتری نیاز است مصرف یک تلویزیون ۵عدد لامپ سوال اصلی. اگر مدتی هیچ استفده ای نشود باشارژ. زیادی به تجهیزات آسیب نمی رسه ؟؟

    1. درود بر شما توصیه می شه از دو عدد باتری ۶۵ تا ۱۰۰ آمپر ساعت استفاده کنید. اگر باتری زیر شارژ باشه مشکلی نداره که دراز مدت استفاده نشه ولی اگر باتری زیر شارژ نباشه و بدون استفاده یه مدت نگهداری کنید، ممکنه ولتاژش بیفته و خراب بشه

  • بادرود در نقطه خاصی که از سه طرف ازغرب جنوب و شرق باکوه محاصره شده و تا یک ماه شاید آفتاب نداشته باشیم .وهوا مه آلود باشد .کنترل mppt اصلا جواب نداد چون با ابری وصاف شدن مکرر در روز دچار وقفه شارژ میشه .مصرف کننده فقط چند لامپ ۷وات رضایت دادن!!پنل ۵۰و۱۸۰هم جواب نداد باتری ژل ۲۶دوعدد سالم واقعا اولین سیستم در۱۵سال کاری ام که جا موندم آیا راهی هست.غرب مازندران و گیلان دامنه های شمالی کوه همین مشکل رو داریم .واقعا موندم

    1. درود بر شما متاسفانه در برخی نقاط به دلیل نبود نور خورشید امکان بهره برداری از برق خورشیدی وجود ندارد. برای مثال در محیط های جنگلی که دور تا دور توسط درختان پوشیده شده است، بخشی از نور خورشید به سطح پنل خورشیدی می رسد و در نتیجه امکان استفاده از برق خورشیدی وجود نخواهد داشت. توصیه می شه در این نقاط از انرژی بادی و یا از ترکیب خورشیدی با موتور برق استفاده کنید. مشکل شما از شارژر MPPT نیست و به دلیل نور بسیار کم، ولتاژ پنل به شدت افت می کند. بهتر است از شارژر MPPT با پنل ولتاژ بالا استفاده کنید تا در شرایط مه آلود هم سیستم توان شارژ باتری ها را داشته باشد. همچنین با استفاده از سانورتر امکان شارژ باتری در نبود نور خورشیدی توسط موتور برق نیز وجود دارد.

  • سلام وقت شما بخیر ایا با یک پنل خورشیدی ۲۰ وات امکان شارژ باتری های معمول ماشین (55ah)وجود دارد؟ اگر نه پیشنهاد شما چه باتری و نوع کنترلری هست؟ تشکر

    1. درود بر شما امکان شارژ باتری 55 آمپر ساعت با پنل 20 وات وجود داره اما فرایند شارژ بسیار زمان بر است. اگر می خواین به صورت اصولی در طول یک روز بیش از 50 درصد باتری شما شارژ شود، نیاز به یک پنل خورشیدی حداقل 100 وات دارید در کنار یک شارژکنترلر PWM که هر دو در سولارنیرو موجود است

  • سلام وقت به خیر من برای شارژ یک باطری خشک ۱۵۰ میخوام پنل تهیه کنم از چه سایزی با چه توانی باید پنل بخرم که در طول روز باطری رو شارژ کنه .ممنون میشم پاسخ بدین

    1. درود بر شما برای شارژ استاندارد یک باتری ۱۵۰ آمپر ساعت با پنل خورشیدی نیاز به جریان نسبتا ثابتی برابر با ۱۵ آمپر دارید روی ولتاژ ۱۲ ولت تا باتری با نرخ یک به ده شارژ بشه که از حاصل ضرب ۱۲ در ۱۵ توان ۱۸۰ وات بدست میاد. به منظور رعایت تلفات و همچنین عملکرد بهتر پنل در ساعات مختلف روز می تونید مقدار توان رو بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بالاتر در نظر بگیرید. اگر شارژکنترلر شما MPPT هست بهتره از یک پنل خورشیدی ۲۵۰ وات استفاده کنید و اگر شارژکنترلر شما PWM هست باید از دو تا پنل خورشیدی ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات استفاده کنید.

  • عرض ادب مجدد مممنون از توضیحات کامل شما. در خصوص سوال امروز بنده (402/1/14) میشه راهنمایی بفرمایید که راه حل چیه؟ سپاسگذارم

    1. درود بر شما متاسفانه مدل باتری های برق خورشیدی موجود در بازار ایران به همین صورت هست و تغییری در ساختار باتری ها نمی توان داد. در صورتی که باتری های شما نو هستن و برای شما دردسر درست کردن، می تونید ولتاژ قطع پایین دستگاه رو کاهش بدید که این امر موجوب دیر قطع کردن اینورتر می شود. البته در صورتی که دستگاه شما از این قابلیت پشتیبانی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید.

  • سلام خدمت شما برای شارژ نمودن چهار عدد باتری ۱۵۰ امپیر که ولتاژ سیستم دوازده ولت باشد دو عدد پنل ۲۵۰ وات آیا کافی هست؟ اگر لطف نموده پاسخ دهید با تشکر

    1. درود بر شما جمع کل ظرفیت باتری 600 آمپر ساعت است. برای شارژ این باتری نیاز به 60 آمپر 12 ولت است که حاصل ضرب آن 720 وات است که با اضافه شدن تلفات شارژکنترلر و پنل خورشیدی توصیه می شود حداقل 850 تا 1000 وات پنل خورشیدی نصب شود.

  • با سلام و خسته نباشید سوالی داشتم اینکه بنده یک پنل ۳۳۰ وات یک باطری ۱۰۰ آمپر اینورتر ۱۵۰۰ تمام سینوسی و کنترل شارژ ۴۰ آمپر mppt دارم. چرا وقتی باطری در انتهای شب وقتی کاملا خالی شده و اینورتر برق را قطع می‌کند روز بعد بعد از حدود ۳/. الی ۴/. کیلو وات برق دهی کنترل شارژ باطری را پر نشان می‌دهد و جریان قطع می‌شود؟ مگر ظرفیت باطری خالی شده نباید کمی کمتر از ۱۲۰۰ وات باشد؟

    1. درود بر شما اگر دقیق منظورتون رو متوجه شده باشم، اول روز با اینکه باتری شب گذشته تخلیه شده، ظرفیت پر نمایش داده می شود اما بلافاصله پس از مصرف، خروجی قطع می شود. مشکل در اصل باتری های موجود هست که تطبیق ولتاژی خوبی با شارژکنترلرها ندارند. زمانی که باتری شروع به شارژ شدن می کند، ولتاژ افزایش می یابد و شارژکنترلر فرض می کند باتری فول شارژ است. اما پس از شروع مصرف، ولتاژ افت می کند و ظرفیت واقعی نمایش داده می شود.

  • سلام آیا می‌شود در ورودی یک شارژر 10 آمپر از دو پنل جمعا 200 وات استفاده کرد. جریان تولیدی پنل ها جمعا بیش از 10 آمپر است. آیا این مساله به شارژر آسیب می‌زند یا اینکه ربطی ندارد و شارژر به اندازه نیازش که حداکثر 10 آمپر است جریان می‌کشد؟

    1. درود بر شما در شارژر های PWM نباید جریان پنل خورشیدی از جریان شارژکنترلر بیشتر باشد اما برای MPPT باید به دیتاشیت و راهنمای محصول مراجعه نمایید. در این مورد شما اگر شارژکنترلر 10 آمپر است، کافی است جریان اتصال کوتاه هر دو پنل را با یکدیگر جمع نمایید. درصورتی که جمع این دو جریان کمتر از 10 بود می توانید از شارژر 10 آمپر PWM استفاده نمایید.

  • سلام بنده یه دستگاه دزدگیر با یک جفت سنسور خطی بیمی و دو عدد بلندگو و یک عدد چشم تحریک دارم پنلی که نصب کردم 60 وات است چه باطری و با چه آمپری نیاز است با تشکر

    1. درود بر شما 60 وات برای یه سیستم دزدگیر زیاد هست. در یک 24 ساعت حدود 1440 وات ساعت انرژی الکتریکی مصرف می کند و نیازمند 4 عدد باتری 65 آمپر ساعت یا 2 عدد باتری 120 آمپر ساعت است. مقدار پنل خورشیدی مورد نیاز نیز برابر با 330 تا 400 وات است.

  • سلام و وقت بخیر،برای یک پنل ۱۰۰ وات با باطری تراکتور چه مدل کنترل شارژ باید بگیرم،و آیا این سیستم(بدون اینورتر) برای روشن کردن ۱۰ لامپ ۱۲ ولت بمدت ۴ ساعت در روز جواب میده؟

    1. درود بر شما برای پنل 100 وات باید حداقل از یه شارژکنترلر 10 آمپر استفاده کنید. معمولا چون سیستم کوچیک هست نوع شارژر رو هم PWM در نظر می گیریم. مدت زمان برق دهی سیستم هم به ظرفیت باتری بستگی داره.

  • سلام وقت بخیر شمارتون رو تو سایت برداشتم بنده یک پنل 50 واتی که یک باطری 50 آمپر برای ذخیره باطری سر راهش گذاشتم و در ساختمانی دور از شهر دارم حالا میخواستم بدونم که با نصب چ نوع اینورتری میتونم برق 220 ولت داشته باشم برای کفکش و لوازم برقی ک 220 ولت مصرف دارند ممنون از راهنمایی شما..

    1. درود بر شما برای انتخاب اینورتر حداقل باید سه نکته رو در نظر گرفت. یک نوع اینورتر هست که با توجه به مصرف کننده شما باید حتما تمام سینوسی باشه. دو توان اینورتر هست که متناسب با توان مصرف کننده های شما انتخاب می شه پس باید توان کفکش رو اعلام کنید و در نهایت نکته سوم ولتاژ ورودی هست که اگر باتری 12 ولتی دارید 12 ولت و اگر باتری 24 ولتی دارید باید از اینورتر 24 ولتی استفاده کنید. در کل مقدار باتری و پنل شما کم هست. توصیه می کنم برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید.

  • سلام برای خوب چارچ شدن یک باطری ۲۰۰ آمپر خشک پنل خورشیدی چند وات ضرورت است

    1. درود بر شما به طور معمول باتری های خشک باید با نرخ 10 درصد ظرفیتشون شارژ بشن یعنی باتری 200 آمپر ساعت باید با 20 آمپر شارژ بشه و در نتیجه مقدار پنل مورد نیاز حدود 290 تا 330 وات هست. اما اگر از شارژر PWM استفاده می کنید باید به جای 300 وات از دو پنل 150 وات استفاده کنید که ولتاژش به ولتاژ باتری شما نزدیک هست و در نتیجه تلفات پنل خورشیدی حداقل می شه

  • با سلام. من دو عدد پنل خورشیدی تیسو250 وات منوکریستال 12 ولت دارم چه نوع باتری و شارژر کنترلی میتونم بکار بگیرم؟

    1. درود بر شما برای 2 عدد پنل 250 وات می تونید از 3 یا 4 باتری 100 آمپر ساعت استفاده کنید. همچنین برای شارژکنترلر هم می تونید از شارژر 40 آمپر PWM یا MPPT استفاده کنید. ولتاژ پنل رو برسی کنید. به طور معمول پنل های 250 وات با ولتاژ در حدود 28 تا 31 ولت تولید می شوند و ولتاژ 12 غیر استاندارد هست. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سولارنیرو در تماس باشید.

  • با عرض سلام خدمت شما من یک باطری ۱۰۰ امپیر دارم و تخته برق آفتابی ۱۰۰۰ ولت دارم میخوام بدونم آیا تلوزیون ۵۰ اینج منو جواب میده یا نه

    1. درود بر شما عدد های اعلام شده به نظرم درست نیست. لطفا اطلاعات دقیق تر اعلام کنید. پنل خورشیدی 1000 وات یا ولت وجود خارجی نداره متاسفانه

  • سلام عرض ادب ببخشید من پنل 50 وات دارم وشارژکنتور 10 میخواستم باطری بخرم وکابل 5 عدد لامپ روشن 8 ساعت استفاده باید باطری چی بخرم ممنون از سایت خوبتان

    1. درود بر شما یه باتری 42 آمپر می تونید انتخاب کنید. سعی کنید از لامپ های 5 تا 7 وات استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما به صورت تلفنی در تماس باشید.

  • سلام من ۲تاپنل۱۴۰و۱۶۰دارم یکی کره ای ویکی چینی۲جفت باطری۱۵۰ بااینورتور۳۰۰۰ برای ۲سالی روشنایی داخل باغ میخواستم راهش بندازم یه لطف کنید راهنمایی بفرمایید

    1. درود بر شما باید ولتاژ پنل ها رو برسی گرد و در صورت یکسان بودن با هم موازیشون کرد. نیاز به اطلاعات بیشتری هست و توصیه می کنم با کارشناسان ما به صورت تلفنی در تماس باشید.

  • سلام برای شارژ یک باتری ۱۵۰امپر چه پنل و کنترلر پیشنهاد میکنید .

    1. درود بر شما برای شارژ باتری 150 آمپر ساعت می تونید از یه کنترلر 20 آمپر 12 ولت PWM استفاده کنید به همراه 2 عدد پنل خورشیدی 120 تا 250 وات به صورت مجزا و موازی با همدیگه که ولتاژ 12 ولت رو تامین کنند. همچنین می تونید با استفاده از شارژکنترلر MPPT در همین رنج از یک پنل 200 تا 250 وات نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما به صورت تلفنی در تماس باشید.

  • سلام درسیستم خورشیدی میشه برای روشنایی ودزد گیرودوربین مداربسته مستقیماً ازبرق۱۲ولت استفاده کنیم ؟

    1. درود بر شما به طور معمول یک باتری 12 ولتی فول شارژ دارای ولتاژی در حدود 13 ولت است. در صورتی که تجهیزات شما بسیار حساس به ولتاژ 12 ولت است توصیه می شود از یک رگولاتور در خروجی باتری استفاده کنید.

  • سپاس از شما بابت مطالب اموزنده.بنده یک عدد باتری ۱۲ ولت ۶۰ امپر دارم چه نوع پنل خورشیوی باید خریداری کنم فقط برای ۲ یا ۳ لامپ ۱۲ وات ۱۲ ولت لازم دارم

    1. درود بر شما ظرفیت باتری به نسبت میزان مصرف شما بیشتر است اما برای شارژ کامل باتری نیاز به پنل خورشیدی حدود 100 تا 120 وات است که در کنار یک شارژکنترلر 10 آمپر 12 ولت PWM باتری شما را با سرعت مناسب شارژ نماید. پیشنهاد ما برای شارژکنترلر مدل LS1012E از برند ای پی اور است. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید.

  • سلام سیستمی دارم 2 تا پنل 330 وات آلمانی پلی کریستال.سانورتر 30 آمپر 3000 وات و 2 عدد باتری 200 آمپر ساعت. آرایش پنل ها سری باشد یا موازی؟(آرایش باتری ها سری است) آیا می شود به این سیستم 4 تا پنل نصب کرد؟چند ساعت طول می کشد باتری ها شارژ شوند؟ ممنون از شما

    1. درود بر شما پاسخ به تمامی سوالات شما وابسته به مدل سانورتر شما است. به طور مثال در صورت استفاده از یک سانورتر مدل UP3000-M3322 برند ای پی اور، در صورت استفاده از 2 پنل می توان هر دو را با هم سری نمود. همچنین به این سانورتر می توان 3 پنل خورشیدی متصل نمود. از طرفی در مکان های خاص که میزانم تابش همیشه پایین است می توان چهار پنل 330 وات نیز استفاده کرد. و در پاسخ به سوال آخر در صورت استفاده از دو پنل خورشیدی 330 وات باتری ها در طول 10 ساعت باتری ها از صفر تا 100 شارژ می شوند اما به طور معمول سیستم ها طوری طراحی می شوند که 50 درصد باتری در طول یک روز تخلیه شود که در این صورت باتری ها در 5 ساعت هوای آفتابی شارژ کامل خواهند شد.

  • واسه یه دوربین خورشیدی یه پنل 10 وات دارم که مصرف دوربین 2 آمپر است چه باطری و کنترلر شارژ نیازه

    1. درود بر شما سوال شما یه مقدار گنگ هست. لطفا با کارشناسان ما به صورت تلفنی در تماس باشید.

  • عرض سلام برای ۲عدد برج نور که هرکدام ۸عدد پرژکتور ۲۰۰وات دارند و ۶ساعت در طول شب روشن میشوند به چه تجهیزاتی نیاز داریم ؟جمعا ۱۶عدد پرژکتور ۲۰۰وات ، پروژه جهت روشنایی یک قسمت از سواحل جنوب کشور است

    1. درود بر شما هر برج نوری دارای 8 عدد پروژکتور 200 وات است که جمعا 1600 وات می شود و انرژی مصرفی آن در طول 6 ساعت معادل 9600 وات ساعت است. بنابر این نیاز به 16 عدد باتری 100 آمپر ساعت 12 ولت با عمق دشارژ 50 درصد است. برای شارژ این باتری ها نیاز به حداقل 2300 تا 2500 وات پنل خورشیدی و یک شارژکنترلر 40 تا 60 آمپر 48 ولت است. برای تبدیل برق DC به AC نیز توصیه می شود از یک اینورتر 2000 تا 3000 وات 48 ولت تمام سینوسی استفاده شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید.

  • سلام من ۳ پنل ۲۰۰ وات و ۴ باطری ۱۵۵ آمپر و یک شارژ کنترل ۳۰ آمپر pwm دارم میخوام بدونم این سیستم ایرادی نداره؟ یعنی نسبت باطری و پنل و شارژ کنترل با هم برابر هست یا نیاز به افزایش یا کاهش یکی از این سه تا هست

    1. درود بر شما دو تا ایراد می تونه سیستم شما داشته باشه اول اینکه میزان پنل نسبت به باتری کم هست و باید پنل بیشتری داشته باشید تا باتری ها در زمان کمتری شارژ بشن که توصیه ما با توجه به استفاده از شارژکنترلر PWM حدود 1000 تا 1200 وات پنل هست و شما در حال حاضر 600 وات پنل دارید. دوم باید به ولتاژ پنل خورشیدی توجه بشه زیرا معمولا پنل های 200 وات از لحاظ ولتاژی خیلی مناسب شارژکنترلر PWM نیست و باید از پنل های 250 وات به بالا برای سیستم 24 ولتی استفاده نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید

  • سلام من دو باطریه ۷۳ امپر دارم.و میخام حداکثر .۱۰ عدد لامپ ۱۰ ولت و ب همراهه ی یخچال کوچیک ۵یا ۷ فوت و ی تلوزیونه ۱۴ اینچ را استفاده کنم .چ پنلی.و چ شارژریا کنترل شارژری استفاده کنم و مولد برقه من باید چند امپر باشه .با تشکر

    1. درود بر شما 2 عدد باتری 73 آمپر ساعت توان تامین برق این تجهیزاتی که شما فرمودید رو نداره و شما باید از 4 عدد باتری استفاده کنید اما برای 2 عدد باتری شما نیاز به یک پنل خورشیدی بین 270 تا 330 وات دارید با یک عدد شارژکنترلر 10 تا 20 آمپر که در صورت استفاده از پنل تا 290 وات می توانید از شارژکنترلر PWM و برای پنل های بالاتر از شارژکنترلر MPPT استفاده نمایید.

  • سلام برای مصرف یک کفکش با قدرت ۲ اسب به مدت ۴ ساعت در روز ( در شرایط آفتابی) چه پنل و باطری باید استفاده کنم؟

    1. درود بر شما به طور معمول توانی که بر روی پمپ نوشته می شود، توان مکانیکی است و نه توان الکتریکی و به طور معمول توان الکتریکی 50 تا 70 درصد بالاتر از توان درج شده است. برای این مورد شما که پمپ 2 اسب است، توان الکتریکی چیزی در حدود 3.4 اسب معادل 2.5 کیلووات برآورد می شود. در صورتی که پمپ به مدت 4 ساعت در طول روز روشن باشد نیاز به یک سیستم 10 کیلووات ساعت است که در این صورت نیاز به 16 باتری 100 آمپر و 2.5 کیلووات پنل خورشیدی است. اما در صورتی که امکان استفاده از پمپ در طول روز وجود دارد می توانید به جای سیستم باتری دار از اینورتر پمپ AC یا اینورتر بدون باتری استفاده نمود تا هزینه گزافی بابت باتری ها پرداخت نشود.

  • سلام یک باتری‌۳۰۰ آمپر ۴۸ ولت ۱۵ کیلووات چند ساعت میتونی ازش ۱۰۰۰ وات برق بگیری.

    1. درود بر شما همانطور که فرمودید باتری 300 آمپرساعت 48 ولت دارای ظرفیتی برابر 15 کیلووات ساعت یا همان 15000 وات ساعت است. از تقسیم این عدد بر توان مصرفی شما یعنی 1000 وات عدد 15 بدست می آید و بیانگر مدت زمان جوابگویی باتری است و شما می توانید 15 ساعت از باتری برق دریافت کنید. اما اگر باتری شما از جنس سیلد اسید یا ژل است توصیه می شود نصف ظرفیت باتری در هر سیکل شارژ و دشارژ مصرف شود.

  • سلام خسته نباشی یک باتری ۱۰۰ دارم و ۶۰ وات TV ,میخواستم ببینم چند ساعت باتری برق TV تامین میکند؟ تشکر.

    1. درود بر شما به منظور حفظ سلامت باتری بهتر است از نصف ظرفیت آن در هر سیکل استفاده شود که در اینصورت 50 آمپر ساعت از باتری مورد استفاده قرار می گیرد که از حاصل ضرب این 50 آمپر ساعت در 12 ولت، عدد 600 وات ساعت بدست می آید و با توحه به اینکه توان مصرفی تلویزیون 60 وات است می توان 10 ساعت با این باتری تلوزیون تماشا کرد و باتری طول عمر خوبی داشته باشد.

  • اگر اینورتر 48ولت باشه شارژ کنترل 24/12باشه باطری ها روبهش میشه وصل کرد شارژ کنترل نمیسوزه

    1. درود بر شما اگر باتری ها رو به صورت 24 ولت سر بندی کرده باشید که برای شارژر مشکلی پیش نمیاد اما اینورتر روشن نمی شه و کار نمی کنه اما اگر باتری ها 48 ولت سربندی شده باشن که در این صورت شارژکنترلر آسیب می بینه و امکان شارژ باتری ها وجود نداره که در این صورت اینورتر درست کار می کنه. توصیه می شه شارژکنترلر رو ارتقا بدید و به 48 ولت تبدیل کنید. برای دریافت راهنمایی بهتر می تونید با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید

  • سلام ممنون بابت مطالب: من 1000وات در ساعت مصرف دارم و میخوام 12 ساعت ذخیره باطری داشته باشم سوال چندتا باطری نیاز است. و چه ولتاژی؟ چند تا پنل نیازه و کنترل شارژ چند آمپر؟

    1. درود بر شما اگر توان مصرفی شما 1000 وات هست و به مدت 12 ساعت این 1000 وات رو لازم دارید شما نیاز به یک پک باتری با ظرفیت 12000 وات ساعت دارید. برای محاسبه باتری کافی است 12000 وات ساعت را تقسیم بر 12 ولت نمایید که عدد 1000 آمپر ساعت بدست می آید که می شود 10 عدد باتری 100 آمپر ساعت اما به منظور رعایت عمق دشارژ باید از 20 عدد باتری 100 آمپر ساعت استفاده کنید. توصیه می شود در سیستم های بزرگ از ولتاژ 48 ولت استفاده شود که در این صورت باید باتری ها را 4 تا 4 تا با یکدیگر سری و در نهایت با یکدیگر موازی کنید که 5 شاخه 4 عدد باتری بدست می آید. نتیجه این ترکیب یک باتری 500 آمپر ساعت 48 ولت است و برای شارژ آن نیاز به جریانی حدود 50 آمپر 48 ولت است که 2400 تا 3000 وات پنل این جریان را تامین می نماید. برای کسب راهنمایی بهتر می تونید با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید

  • سلام وقت بخیر پک خورشیدی من ۲تا پنل ۳۲۰وات ۲تا باطری ۱۰۰امپر و اینورتر۸۰۰وات و شارژ کنترلر۲۰امپر حالا بعد از ۴سال باطری ۱۰۰خراب شده ومیخوام ۲تا باطری ۶۵آمپر سری کنم آیا پنل ها به باطری آسیب می‌رساند وچند وات و چندساعت شب برق می‌دهد ممنون از شما

    1. درود بر شما دو عدد پنل خورشیدی ۳۲۰ وات برای ۲ عدد باتری ۱۰۰ زیاد هست و ممکنه همین باعث کاهش طول عمر باتری شما شده باشه و به همین دلیل توصیه می شه به جای ۲ تا باتری ۶۵ از ۲ باتری ۱۵۰ یا ۴ باتری ۱۰۰ استفاده کنید. در غیر این صورت باید یکی از پنل ها از مدار خارج شود. برای کسب اطلاعات دقیق تر می تونید با کارشناسان ما به صورت تلفنی در تماس باشید.

  • سلام خسته نباشید 3تا بطری100دارم باکنترل شارژ30امپر با3تا پنل 80وات میخواستم بدونم کنترل شارژم تا چندتا پنل یا چند وات جوابگو هست اضافه کنم تشکر

    1. درود بر شما متناسب با جریان اتصال کوتاه پنل شما می تونید بین یک الی دو عدد پنل ۸۰ وات دیگه اضافه کنید

  • سلام 4 تا پنل 325‌ و چهار باتری 100 و با اینورتر گرووات 3 کیلووات جواب گوی یک یخچال 9فوت معمولی و 10 لامپ 10وات رو جواب گو نیست باید چه کار بکنیم که بتوانیم از یخچال به صورت تمام وقت و از 5عدد لامپ در شب استفاده کنیم

    1. درود بر شما نیروگاه خورشیدی با این مشخصات باید به صورت کامل جوابگوی نیاز های شما باشه و اگر اینطور نیست قطعا مشکلی توی سیستم هست که باید درست بشه. اول از همه می تونه مشکل باتری باشه. لطفا با کارشناسان فروش ما در تماس باشید تا بتونن شما رو به بهترین شکل راهنمایی کنند. تلفن تماس 02188458619 هست.

  • سلام مغاژه مکانیکی دارم و دستگاه کمپرسور باد و غیره و یخچال کوچک و تلدیزیون کوچک و ۵ شعله برق و دزد گیر نصب کنم چه نوع پنل و چقدر هزینه کنم.

    1. دورد بر شما لطفا با کارشناسان ما به صورت تلفنی در تماس باشید ممنون

  • سلام، برای دو باطری 200 آمپر پنل چند وات خوب است؟

    1. درود بر شما نیاز به 2 عدد پنل 270 وات تا 330 وات است. برای محاسبه کافی است حداکثر جریان مجاز جهت شارژ باتری را در ولتاژ باتری ضرب نماییم. برای تمامی باتری های اسیدی، دیپ سایکل و ژل این عدد 0.1 تا 0.15 ظرفیت باتری است. در اینجا ما 2 باتری 200 آمپر داریم که در مجموع 400 آمپر می شود و یک دهم ظرفیت آن 40 آمپر محاسبه می شود. از ضرب 40 آمپر در 12 ولت عدد 480 وات بدست می آید که با محاسبه تلفات پنل، مدت زمان تابش و ... می توان از دو پنل 270 وات تا 330 وات استفاده نمود. استفاده از پنل با توان بالاتر می تواند منجر به آسیب رسیدن به باتری ها در دراز مدت شود. البته برای سیستم هایی با مصارف روزکار می توان از 2 عدد پنل خورشیدی 380 وات نیز استفاده نمود.

  • سلام یک پنل ۳۰ وات چقدر چند روز طول میکشد تا باطری ۱۰۰ آمپر را شارژ کند؟ شارژر کنترل ۱۰

    1. درود بر شما برای محاسبه کافی است توان پنل را بر ولتاژ باتری تقسیم نمایید. در این مورد از تقسیم عدد ۳۰ بر ۱۲ ولت، عدد 2.5 آمپر بدست می آید که بسته به نوع شارژکنترلر و همینطور تلفات خود پنل و سیم و کابل چیزی در حدود ۲۵ درصد از این عدد کاسته می شود. بر همین اساس یک پنل ۳۰ وات چیزی بیش از ۵۰ ساعت زمان نیاز دارد که باتری شما را شارژ نماید. برای شارژ یک 50 درصد ظرفیت یک باتری ۱۰۰ آمپر بسته به نوع شارژکنترلر نیاز به پنل خورشیدی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ وات است.

  • سلام از طریق شارژر کنترل آیا میتوان متوجه شد که باطری چقدر شارژ دارد؟؟ چگونه؟

    1. درود بر شما در بیشتر شارژکنترلر ها به ویژه شارژکنترلر های دارای نمایشگر، درصد شارژ باتری بر روی نمایشگر LCD و یا چراغ های LED نمایش داده می شود. شارژکنترلر میزان شارژ باتری را بر اساس ولتاژ باتری اندازه گیری می کند

  • با سلام : با یک پنل 270 واتی و یک باطری 100 آمپر میتوان 6 لامپ 15 وات رو حدود 6 ساعت در روز روشن کرد ؟

    1. درود بر شما بله امکان پذیر هست اما به جای پنل 270 وات از پنل 150 وات یا 2 عدد پنل 90 وات استفاده کنید تا هزینه شارژکنترلر کمتر بشه براتون

  • من سه تا پنل ۲۷۰ وات دارم و ۴ عدد باطری ۱۰۰ آمپر آیا پنل ها توان شارژ ۶ عدد باطری ۱۰۰ آمپر را دارد چون در زمان هوای ابری فقط دو روز جواب کار می‌دهد سیستم برای دوربین مدار بسته با ۶ دوربین بسته شده است

    1. درود بر شما به طور معمول نسبت پنل خورشیدی و باتری، طوری در نظر گرفته می شود که در یک روز آفتابی، پنل خورشیدی نصف ظرفیت باتری ها را شارژ نماید. دلیل این روش این است که به طور معمول باتری ها طوری طراخی می شوند که حدود ۵۰ درصد آن ها در طول یک روز مصرف شود و ۵۰ درصد باقی مانده برای افزایش طول عمر باتری و ظرفیت پشتیبان بدون استفاده در باتری باقی می مانند. حال ۳ عدد پنل ۲۷۰ وات می تواند در طول یک روز آفتابی، نصف ۶ عدد باتری ۱۰۰ آمپر را شارژ نماید که مقداری قابل قبول است. همچنین به ظرفیت شارژکنترلر نیز باید توجه کنید.

  • باسلام بنده در زمینه دوربین مداربسته ودزدگیر اماکن فعالیت دارم. سوالم این بود برای تامین برق شبانه روزی پک دوربین ۱۵ آمپر چه لوازمی نیاز و قیمت حدودا چقدر میشه

    1. درود بر شما لطفا با کارشناسان فروش به صورت تلفنی در تماس باشید ممنون

  • سلام و وقت شما بخیر بنده میخوام برای مکانی از پنل خورشیدی استفاده کنم کل مصرف ما نهایتا 1000 وات میباشد که برای 5 ساعت هنگام شب در تابستان هر روز نیاز است لطف بفرمایید چقدر پنل.کنترل شارژ و باطری نیاز است

    1. درود بر شما اگر نیاز به 1000 وات توان مصرفی برای 5 ساعت در شبانه روز دارید باید از 8 عدد باتری 100 آمپر ساعت 12 ولت و 1200 وات تا 1500 وات پنل خورشیدی استفاده کنید. ظرفیت کلی سیستم شما 5000 وات ساعت است و علاوه بر پنل و باتری نیازمند یک اینورتر 1000 تا 1500 وات و همچنین یک شارژرکنترلر 40 تا 50 آمپر MPPT با ولتاژ 24 ولت هستید. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و همچنین پیش فاکتور می تونید به صورت تلفنی با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • سلام ممنون بابت مطالب خوبتون ممنون میشم هزینه تجهیز برای حدود ۶ عدد لامپ ۴۰ که شب ها روشن بماندمحاسبه بفرمایید

    1. درود بر شما لطفا برای دریافت قیمت با کارشناسان ما در سولارنیرو به صورت تلفنی در تماس باشید

  • سولر خورشیدی من ولت بسیا بالا دارد و امپر ان صفر هست و باتری را شارژ کرده نمی تواند علت ان چیست

    1. درود بر شما دلیل ولتاژ بالا اینه که باتری شارژ نمی شه و جریان پنل خورشیدی صفر آمپر هست. باید ولتاژ باتری ها رو اندازه بگیرید، شاید باتری ها خوابیده باشن یا شارژکنترلر سوخته باشه. لطفا یه مقدار اطلاعات دقیق تر از سیستم به ما بدید تا بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم

  • درود،۶عدد باطری ۱۲۰ خشک برای چند ساعت می‌تواند جوابگوی یک یخچال فریرر دو طبقه و حدود۷۰ لامپ ۱۰ باشد سپاس از راهنمایی شما ابته با سانورتر ۳کا وا

    1. ارادت یخچال های دو طبقه (بالا یخچال و پایین فریزر) دارای یک کمپرسور هستند و مصرفی معادل 1600 تا 1800 وات ساعت در شبانه روز دارند. از طرفی 70 لامپ 10 وات معادل 700 وات است و با متوسط 6 ساعت کار در شبانه روز حدود 4200 وات ساعت انرژی الکتریکی مصرف می کنند. از لحاظ نسبتی لامپ ها 2 تا 2.5 برابر یخچال شما انرژی الکتریکی مصرف می کنند و بهتر است مقدار آن کمتر شود. اما در هر صورت جمع انرژی مصرفی شما در یک شبانه روز برابر با 6000 وات ساعت است که از تقسیم آن به 12 ولت باتری 500 آمپر ساعت بدست می آید. برای عملکرد مطلوب باتری ها و سیستم شما لازم است دو برابر 500 آمپر ساعت، از 10 عدد باتری 100 آمپر ساعت یا حداقل 8 عدد باتری 120 آمپر ساعت استفاده شود. اگر شما از 6 عدد باتری 120 آمپر ساعت استفاده می کنید، توصیه می شود برای افزایش طول عمر باتری ها و بهبود عملکرد سیستم مقدار مصرف روشنایی را کاهش دهید. هر سوالی بود در خدمتتون هستیم

  • سلام یک پنل 100وات جوابگو باتری 90امپر هست

    1. درود بر شما یک پنل ۱۰۰ وات در آب و هوای ایران می تواند در طول یک روز کامل نصف یک باتری ۹۰ آمپر ساعت رو شارژ می کنه. البته کیفیت شارژکنترلر هم مهم هست

  • سلام من ۳عدد پنل ۳۰ ولت ۱۰ آمپر ۲۷۰وات دارم میشه توضیح بدین در روز چند آمپر باطری میشه شارژ کرد باهاشون

    1. درود بر شما در صورت استفاده از یک شارژکنترلر مناسب امکان شارژ ۶ عدد باتری ۱۰۰ آمپر با عمق دشارژ ۵۰ درصد وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما در سولارنیرو در تماس باشید

  • سلام ببخشید من یه پانل ۱۷ ولت ۱۰ وات دارم چه باطری میتونم بهش وصل کنم من مصرفم رو نسبت به باطری مناسب برای پابل تنظیم میکنم

    1. درود بر شما می تونید از یه باتری ۴.۵ آمپر ساعت ۱۲ ولت به بالا استفاده کنید. همچنین بین پنل و باتری نیاز به یک شارژکنترلر PWM است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

  • سلام من یک باغ میخام پنل خورشیدی بزنم وسایل مصرفی که شما قید کردید بعلاوه پمپ اب من تعداد ۸ عدد باطری ۱۵۰ امپر اتمی با باکس موجود دارم یعنی دو باکس ۴ عددی و یک عدد فاراتل لطف میکنید محاسبه کنید چند عدد پنل با چه توان خروجی وچه لوازم دیگری نیاز دارم و حدود هزینه انها جقدر میشود منطقه نصب هم ملارد کرج میباشد که از لحاظ نور خورشید وضعیت خوبی دارد

    1. درود بر شما برای برآورد قیمت نیاز به اطلاعات کامل تری هست. لطفا با کارشناسان ما به صورت تلفنی تماس حاصل نمایید.

  • تشکر از کانال تان و خدمات

  • میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

    1. درود بر شما با ذکر منبع چرا که نه

  • سلام مثالی راکه شما ذکرکردید تعداد صفحات خورشیدی را در محاسبه خود که به آن نیاز است تا بصورت offline و online از کار گرفت لطف نموده آنرا نیز برای ما مشوره دهید . ممنون

    1. درود بر شما لطفا قسمت بعدی آموزش را مطالعه کنید

  • با سلام و عرض سپاس از مطالب مفید ارائه شده لطفا بفرمایید چه تجهیزاتی برای یک پکیج خورشیدی جهد راه اندازی یک پمپ آب ۸۰۰ وات تک فاز 4.3 آمپری به مدت سه ساعت در روز در جنوب کشور با ۶ ساعت آفتابی لازم است .

    1. درود بر شما شما می تونید از یه اینورتر کنترل دور موتور استفاده کنید و فقط ساعاتی که آفتاب هست پمپ خورشیدی رو روشن کنید. برای دریافت قیمت لطفا با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • سلام خسته نباشید.مطالبتون بسیار عالی هستند. ما تازه یک عدد پنل خورشیدی ۱۰۰ وات خریدیم.میخاستم بدونم که باتری مناسب برای این پنل چند ولتی باید باشه. ممنون

    1. درود بر شما فرایند طراحی برعکس است یعنی ابتدا باید باتری متناسب با مصارف شما طراحی و سپس پنل خورشیدی متناسب با ظرفیت باتری طراحی شود. اما به طور معمول در صورت استفاده از یک پنل 100 وات می توانید برای شارژ یک باتری 42 آمپر ساعت 12 ولت در طول یک روز استفاده نمایید. گفتنی است با افزایش ظرفیت باتری مشکلی پیش نمی آید و تنها فرایند شارژ کامل باتری کند تر می شود

  • چرا ۶۰۰ رو بر ۰،۶ تقسیم کردید ؟ لطفا به صورت ساده توضیح دهید

    1. درود بر شما اگر به کاتالوگ تمامی باتری های اسیدی، ژل، لیتیوم و ... مراجعه نمایید، نموداری وجود دارد با عنوان تعداد سیکل مجاز باتری، یعنی تعداد دفعاتی که می توان باتری را شارژ و دشارژ نمود. بعد از طی شدن این سیکل، باتری دیگر کارایی سابق را نداشته و عملکرد آن به شدت ضعیف می شود. به منظور افزایش طول عمر باتری باید بخشی از ظرفیت باتری را همیشه بلااستفاده در نظر بگیریم. برای مثال اگر باتری شما 100 آمپر ساعت است، در صورت استفاده از 50 آمپر ساعت آن در هر روز باتری بیشتر از حالتی عمر می کند که 80 آمپر آن را مورد استفاده روزانه قرار می دهیم. اگر مصرف ما در یک سیستم 100 آمپر ساعت است و عمق دشارژ را 50 درصد در نظر بگیریم، باتری مورد نظر 200 آمپر ساعت طراحی می شود که در هر روز فقط 50 درصد آن یعنی 100 آمپر ساعت مصرف می شود. گفتنی است از لحاظ ریاضی باید 100 آمپر ساعت را تقسیم بر 0.5 نماییم تا عمق دشارژ 50 درصد لحاظ شود. همینطور برای عمق دشارژ 60 درصد باید تقسیم بر 0.6 بکنیم

  • شارژ کنترلر هم به باطری کاری نداره که هرچی اون باشه اینم باید باشه. شارژ کنترلر برای خودش داستان جدایی داره و برای محاسباتش به جریان اتصال کوتاه پنل هم باید نگاه کرد. واقعا مهندسین که میاین توضیح میدین؟

    1. سلام در کاتالوگ تمام باتری ها یه جدول برای شارژ بهینه وجود داره که برای باتری های سیلد لید اسید در بهترین حالت 0.1 ظرفیت باتری است. به طور مثال اگر یه باتری 100 آمپر ساعت رو در نظر بگیریم بهتره با جریان 10 آمپر شارژ بشه اما در باتری های لیتیوم یون این جریان می تونه به 0.2 هم افزایش پیدا کنه و یه باتری 100 آمپر لیتیوم با جریان 20 آمپر شارژ بشه. پس در نتیجه شما باید برای محاسبه جریان شارژکنترلر به ظرفیت باتری توجه می کنید. البته این نکته رو هم باید در نظر گرفت برای شارژ باتری پنل هم باید توان جریان دهی رو داشته باشه اما اصلی ترین پارامتر ظرفیت باتری هست. اگر شما بخواین بدون در نظر گرفتن باتری و بر اساس پنل شارژکنترلر رو انتخاب کنید ممکنه به باتری صدمه برسه. نکته دیگه در سیستم های جدا از شبکه روش طراحی هست. شما به طور معمول از بار طراحی رو شروع می کنید و در نهایت به پنل خورشیدی می رسید. یعنی اول میزان توان مصرفی بار و میزان انرژی مورد نیاز اون در طول روز محاسبه می شه که از این اعداد ظرفیت باتری بدست میاد. حال با در دست داشتن ظرفیت باتری شما شارژکنترلر و پنل رو انتخاب می کنید. خوشحال می شیم اگر مشکلی در مقالات وجود داره به ما اطلاع بدید تا با اصلاح اون از رسوندن اطلاعات اشتباه به مخاطب جلوگیری کنیم

  • شما در محاسبه تعداد باطری تلفات باطری رو حساب نکردین که 0.85 میباشد. یعنی اینجوری که شما حساب کردین باطریهاتون درجه 1 باید باشن که تلفات اصلا ندارن. که البته هیچ جای دنیا باطری بدون تلفات نداریم. و همینطور همچی رو ایده آل گرفتین که هوای ابری نداریم. کلا محساباتتون اشتباهه دوست عزیز. شما 7000 وات رو باید به تعداد روزهای ابری که براش در نظر میگیرید برای اون منطقه ضرب کنید و بعدش به ولتاژ نامی باطری و تلفات دشارژ و تلفات باطری تقسیم کنید.

    1. بله تمامی محاسبات در شرایط ایده آل در نظر گرفته شدن. برای طراحی یک پیکج برق خورشیدی جدا از شبکه باید هر کیس رو جدا برسی کرد. پارامتر های زیادی وجود داره که اصلی ترین موارد اون به صورت زیر است : - نوع باتری و تعداد سایکل مجاز شارژ و دشارژ - منطقه ای که قراره سیستم سولار در اون نصب بشه ( از لحاظ آب و هوا، عرض جغرافیایی و ... ) - چند روز در هفته سیستم مورد استفاده قرار می گیره - تلفات اینورتر و جریان Standby و ... هدف از این مقاله آموزشی محاسبات کلی هست و به زودی مقالاتی در مورد محسابات دقیق تر پکیج خورشیدی در سایت قرار می گیره

  • درود در پاراگراف دوم از بخش 5 می بایست 0.1 در 1000 ضرب شود نه در 600

    1. ممنون از شما پاراگراف مورد نظر ویرایش شد

  • باتری ژل همینطور محاسبه می شه ؟ قیمتش بیشتر از خشکه ؟

    1. با احترام روش محاسبه باتری ژل مانند باتری خشک است با این تفاوت که می توان عمق دشارژ را تا 30 درصد نیز در نظر گرفت که این امر موجب کاهش ظرفیت پکیج باتری ها و در نتیجه کاهش هزینه ها می شود . طبیعی است که قیمت آن نیز بیشتر از باتری خشک است که در صورت نیاز می توانید با شرکت در تماس باشید

  • لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید

    اختلالات در برق شهر
    پست قبلی

    انواع اختلالات رایج در برق شهر

    To Top