تلفن تماس: ۰۹۱۰۱۶۸۱۱۳۸ - ۰۲۱۸۸۴۵۸۶۱۹

شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ و پنجشنبه تا ۱۲:۳۰

تجهیزات مصرفی خورشیدی

تجهیزات مصرفی خورشیدی

تجهیزات مصرفی خورشیدی به آن دسته از تجهیزات تولید انرژی گفته می شود که در آن فرایند تبدیل انرژی موجود در نور خورشید به انرژی مورد نظر صورت می گیرد . از معروف ترین این تجهیزات می توان به آبگرمکن خورشیدی ، پمپ آب خورشیدی , سیستم روشنایی خورشیدی و سیستم برق خورشیدی اشاره نمود . در هر یک از سیستم های نام برده ، از یک پنل خورشیدی برای دریافت نور خورشید استفاده می شود که بر روی آن تعداد زیادی سلول خورشیدی موجود است .

هر کدام از این سلول های خورشیدی قادر به تبدیل انرژی موجود در نور خورشید به یک انرژی کاربردی دیگر مانند حرارت یا انرژی الکتریکی می باشند . از انرژی تولید شده در خروجی این سلول ها می توان در بسیاری از کاربرد ها مانند گرم کردن آب ( آبگرمکن خورشیدی ) , مکش آب ( پمپ آب خورشیدی ) ، تولید نور ( سیستم روشنایی خورشیدی ) و تولبد برق ( سیستم برق خورشیدی ) استفاده نمود .

ویژگی های تجهیزات مصرفی خورشیدی

روشن است که تجهیزات مصرفی خورشیدی دارای راندمان مناسب و ضرر رسانی بسیار کم به محیط زیست می باشند و در آینده ای نزدیک جایگزین سیستم های مورد استفاده فعلی خواهند شد . امروزه در بسیاری از کشور های اروپایی ، تجهیزات مصرفی خورشیدی به عنوان اصلی ترین منبع تولید انرژی خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند به طوری که مصرف انرژی های ناشی از سوخت فسیلی مانند گاز ، نفت ، بنزین به حداقل مقدار خود رسیده است .

از دیگر ویژگی های مهم تجهیزات مصرفی خورشیدی ، تولید انرژی رایگان می باشد به این معنی که اگر از هزینه های اولیه مانند نصب و راه اندازی صرف نظر کنیم ، تولید انرژی از نور خورشید به صورت رایگان صورت می گیرد و هزینه ای بابت دریافت این انرژی ارزشمند پرداخت نخواهد شد . خورشید نیز منبعی عظیم و تمام نشدنی از انرژی است که انرژی تولید شده توسط آن را انرژی تجدید پذیر و بسیار پاک می دانند .

کشور ما ایران نیز به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و تابش مناسب نور خورشید در تمامی نقاط آن ، به یکی از بهترین نقاط برای نصب چنین سیستم هایی تبدیل شده و در چند سال اخیر بخش خصوصی و شهرداری در بسیاری از نقاط پایتخت و همچنین سایر استان ها از چنین سیستم هایی استفاده نموده اند . بدون شک زمانی که در چنین حجم وسیعی از تجهیزات مصرفی خورشیدی استفاده می شود ، راندمان و همچنین صرف اقتصادی نیز مناسب بوده است .

سیستم برق خورشیدی

سیستم برق خورشیدی یا سولار سیستم به عنوان بهترین نوع تجهیزات مصرفی خورشیدی شناخته می شود زیرا خروجی یک چنین سیستمی انرژی الکتریکی می باشد و امروزه همه به این باور رسیده اند که با استفاده از انرژی الکتریکی علاوه بر تولید بسیاری از انرژی های دیگر مانند گرمایشی و سرمایشی ، قادر به انجام خودکار بسیاری از کارهای روزمره نیز خواهم بود . همچنین تولید نور که از مهم ترین انرژی های مصرفی ما می باشد نیز توسط انرژی الکتریکی صورت می گیرد که به واسطه تجهیزات برق خورشیدی به راحتی تولید خواهد شد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تولید برق توسط سیستم برق خورشیدی می توانید به لینک پکیج برق خورشیدی و برای آشنایی با صفحات خورشیدی به لینک پنل های خورشیدی مراجعه نمایید .

لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید

پکیچ برق خورشیدی
پست قبلی

پکیج برق خورشیدی

To Top