تلفن تماس: ۰۹۱۰۱۶۸۱۱۳۸ - ۰۲۱۸۸۴۵۸۶۱۹

شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ و پنجشنبه تا ۱۲:۳۰

سیستم روشنایی خورشیدی

سیستم روشنایی خورشیدی

سیستم روشنایی خورشیدی به تجهیزات روشنایی و نورپردازی به همراه سیستم برق خورشیدی گفته می شود که امروزه از آن در بسیاری از اماکن مسکونی ، ویلایی و فضا های شهری استفاده می شود . در چنین سیستم هایی ، انرژی الکتریکی مورد نیاز لامپ ها از نور خورشید و به کمک پنل های خورشیدی و سیستم برق خورشیدی تامین می گردد . اصلی ترین ویژگی یک چنین سیستمی ، تولید انرژی الکتریکی رایگان و عدم نیاز به سیم کشی برای برق رسانی می باشد .

لامپ های سیستم روشنایی خورشیدی

با توجه به استفاده از پنل های خورشیدی با وات پایین و باتری های ابعاد کوچک در ساختار سیستم های روشنایی خورشیدی ، میزان برق رسانی در طول شبانه روز محدود بوده ، بنابر این برای برق رسانی 24 ساعته ، از لامپ ها و پرژکتور های LED استفاده می شود زیرا LED ها دارای توان مصرفی پایینی به نسبت لامپ های معمولی می باشند و امروزه به کمک لنر های مخصوص و اتصال شبکه ای آن ها به یکدیگر ، شدت و کیفیت نور تولیدی مانند لامپ های معمولی شده است .

همچنین لامپ های LED دارای دوام بالایی بوده و در کاربرد هایی با استفاده طولانی مدت کمتر دچار آسیب و سوختگی می گردند .

ساختار سیستم برق خورشیدی در سیستم روشنایی خورشیدی

ساختار سیستم برق خورشیدی در سیستم روشنایی خورشیدی مانند سایر سیستم های تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید بوده و در راس آن از یک پنل خورشیدی استفاده می شود با این تفاوت که پنل های مورد استفاده در این روش از ابعاد و وات پایین تری برخوردار بوده و در نتیجه ، قیمت آن ها نیز پایین می باشد . انرژی الکتریکی تولید شده توسط پنل به کمک یک کنترل شارژ به یک باتری خشک اعمال می شود تا در ساعاتی که نور خورشید وجود ندارد ، انرژی مورد نیاز لامپ ها را تامین نماید . در صورتی که لامپ های مورد استفاده از نوع لامپ های معمولی یا کم مصرف نیز باشد ، به انرژی الکتریکی مانند برق شهر نیاز است که در چنین مواقعی از یک اینورتر نیز برای تبدیل برق باتری به برق شهر استفاده می شود .

در مواقعی که از تعداد زیادی لامپ استفاده می شود به دلیل کاهش هزینه های اجرایی پیشنهاد می شود تا به جای لامپ های معمولی از لامپ های LED استفاده شود . با استفاده از لامپ های LED علاوه بر عدم نیاز به باتری و پنل هایی با حجم و قیمت بالا ، دیگر نیاز به اینورتر نیز نمی باشد زیرا لامپ های LED قادر به کار با ولتاژ باتری ها می باشند . همچنین همانطور که در مطالب بالا نیز گفته شد ، دوام این نوع لامپ به نسبت لامپ های معمولی و کم مصرف بالاتر بوده و در طولانی مدت نیز موجب صرفه جویی در هزینه ها می گردد .

در صورت نیاز به سیستم های روشنایی خورشیدی و سیستم های تولید انرژی الکتریی خورشیدی با ما در تماس باشید . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساختار سیستم برق خورشیدی می توانید به لینک سیستم برق خورشیدی مراجعه نمایید .

 

لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید

روشنایی خورشیدی
پست بعدی

کنترل سیستم روشنایی فضای باز

کانکس با آبگرمکن خورشیدی
پست قبلی

کانکس با آبگرمکن خورشیدی

To Top