تلفن تماس: ۰۹۱۰۱۶۸۱۱۳۸ - ۰۲۱۸۸۴۵۸۶۱۹

شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ و پنجشنبه تا ۱۲:۳۰

پکیج برق خورشیدی

پکیچ برق خورشیدی

برق خورشیدی یکی از بهترین فناوری های 100 سال اخیر می باشد که می توان به کمک یک پنل خورشیدی و تجهیزات جانبی با استفاده از انرژی موجود در نور خورشید ، انرژی الکتریکی تولید نمود . امروزه در بسیاری از کشور های اروپایی از پکیج برق خورشیدی به عنوان منبع اصلی و یا حتی مکمل سیستم برق رسانی خانه استفاده می شود زیرا تولید انرژی از این روش تقریبا رایگان بوده و به غیر از هزینه راه اندازی اولیه ، شامل هیچ هزینه دیگری نمی باشد .

اصلی ترین قطعه به کار رفته در یک پکیج برق خورشیدی ، پنل خورشیدی یا همان صفحه خورشیدی می باشد که از کنار هم قرار گرفتن سلول های خورشیدی ساخته می شود . هر کدام از این سلول ها ، انرژی خورشید را دریافت و به انرژی الکتریکی تبدیل می نمایند . انرژی تولید شده توسط این سلول ها پاک و فاقد آلاینده های محیطی بوده اما نمی توان به طور مستقیم از آن استفاده نمود .

یکی از مهم ترین دلایل عدم امکان استفاده از انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی به صورت مستقیم ، کم بودن ولتاژ و جریان خروجی آن ها می باشد . همچنین در ساعاتی که بیشترین حجم انرژی الکتریکی توسط پنل ها تولید می گردد ، اوج مصرف انرژی نبوده و بسیاری از تجهیزان الکتریکی از قبیل تجهیزات روشنایی در وضعیت خاموش قرار دارند . برای همین از یک منبع ذخیره سازی انرژی مانند باتری خشک برای ذخیره کردن استفاده می شود .

باتری های مورد استفاده در چنین سیستم هایی را می توان مانند یک استخر پر از آب در نظر گرفت و انرژی الکتریکی تولید شده توسط پنل ها مانند آب وارد شده به این استخر . هر مقدار ظرفیت و تعداد باتری های مورد استفاده در سیستم برق خورشیدی افزایش پیدا کند ، میزان انرژی ذخیره شده و در نتیجه مدت زمان برق رسانی افزایش می یابد . از طرفی قدرت و تعداد پنل های به کار رفته باید جوابگوی پر کردن باتری های مورد استفاده باشد . مانند یک استخر ، اگر میزان آب وارد شده کافی نباشد ، با آهنگ برادشت آب از درون آن  برابری نکند ، استخر سریع تر خالی می شود .

نکته بسیار مهمی که در اینجا می بایست به آن توجه نمود ، نوع برق ذخیره شده در باتری می باشد که نمی توان توسط آن تجهیزات الکتریکی مانند یخچال و تلوزیون را روشن نمود که برای برطرف کردن چنین مشکلی از قطعه ای به نام اینورتر یا مبدل برق DC به AC استفاده می شود که برق ذخیره شده در باتری را به برق مناسب برای راه اندازی تجهیزات برقی را فراهم نماید .

پکیج برق خورشیدی مکمل

در بسیاری از مناطق مسکونی و در برخی ساعات از شبانه روز به خصوص ساعات پر مصرف ، برق شهر قادر به تامین انرژی مصرفی خانه ها نمی باشد و ممکن است با نوساناتی همراه باشد که این نوسانات می تواند برای تجهیزات الکتریکی موجود در منزل مخرب باشد . همچنین ممکن است برای ساعاتی برق قطع شود که در این صورت هیچ کس دلش نمی خواهد این وضعیت را تحمل نماید .

برای همین سیستم های برق خورشیدی مکمل به وجود آمدند که با به کارگیری یک سیستم پیشرفته به نام UPS که در مقالات بعدی به ساختار آن و کاربرد آن اشاره خواهد شد ، می توان در صورت قطعی برق و یا وجود نوسانات از انرژی ذخیره شده در باتری ها که با استفاده از پنل خورشیدی شارژ شده اند ، برای برق رسانی به خانه استفاده می شود . بدیهی است در چنین سیستمی از پنل ها و باتری هایی با ظرفیت کمتر استفاده می شود زیرا در برخی ساعات از برق تولید شده توسط خورشید استفاده می شود . همچنین سیستم های مدیریت مصرف انرژی EMS نیز از چنین تکنیکی برای کاهش هزینه های برق مصرفی استفاده می کنند .

برای آشنایی بیشتر با انرژی خورشیدی می توانید به لینک پنل خورشیدی و انرژی خورشیدی از سایت ویکی پدیا مراجعه نمایید .

7 نظر برای این نوشته ثبت شده است

  • سلام آیا سیستم های خورشیدی متصل به شبکه برای فروش برق در استان گیلان به صرفه میباشد؟

  • سلام ،خسته نباشید قیمت پکیج برق خورشیدی متصل به شبکه ۵کیلووات چقده؟؟

    1. سلام لطفا برای دریافت قیمت ها با کارشناسان ما در دفتر تماس بگیرید با تشکر

  • سلام اگربخواهیم کل برق منزل سیستم خورشیدی باشدکه شامل TV ویخچال کولر گازی وروشنایی حدود ۶ لامپ ۳۰وات باشد حدود چند متر فضا برای پنل وتجهیزات وحدودحداقل وحداکثر قیمت چقدراست. باتشکر

    1. سلام برای محاسبه ی پکیج برق خورشیدی نیاز به اطلاعات دقیق تری است لطفا با کارشناسان ما در دفتر تماس بگیرید .

  • لطفا اگر ممکن است برای استفاده از این تجهیزات در شمال کشور که آفتاب در نیمه دوم سال بسیار کم است و هوا اغلب ابری و بارانی توضیح دهید که کاربرد دارد یا خیر با سپاس

    1. به نکته بسیار خوبی اشاره کردید استفاده از پکیج برق خورشیدی در نقاط شمالی کشور که تابش نور آفتاب بسیار ضعیف است به صورت است 1 - تامین انرژی الکتریکی تجهیزات کم مصرف مثل چراغ ها و پرژکتور های LED، تجهیزات مخابراتی و ... 2 - تامین انرژی الکتریکی ویلا های مسکونی که فقط یک یا دو روز در هفته مورد استفاده قرار می گیرد به طور معمول برای تامین انرژی الکتریکی تجهیزات کم مصرف، ظرفیت باتری سیستم دو یا سه برابر حالت عادی در نظر گرفته می شود تا در روز های ابری مکرر مشکلی پیش نیاید، اما در مورد ویلا ها به دلیل این که باتری ها در طول هفته کامل شارژ و سپس در یک یا دو روز از هفته انرژی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، مشکل خاصی به وجود نمی آید

  • لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید

    تجهیزات مصرفی خورشیدی
    پست بعدی

    تجهیزات مصرفی خورشیدی

    پنل خورشیدی
    پست قبلی

    پنل خورشیدی

    To Top